• 83Lovika

BF september 2011

Är inne i den 19e veckan (18+3) nu och laddar för fullt inför mitt ultraljud imorgon eftermiddag.
    Är nervös inför det, blir ju första ggn vi får se den lille.
    Hoppas att vi har en "hel" bebis i magen o att allt ser bra ut.{#emotions_dlg.flower}
    Då ska jag komma ut med nyheten på jobbet och bland mina vänner.

• 83Lovika

Hemkommen från RUL. Hade också tid 14.30 idag.
    Har varit nervös hela dagen
    Men allt gick jättebra. Alla organ på plats!!
    Kändes som en stor sten föll från bröstet.
    Det var väldigt svårt att se kön sa barnmorskan för det var en livlig bebis som inte ville ligga stilla
    Låg mkt med benen i "skräddarställning" och höll  för
    Men hon gissade på en FLICKA!
    BM visade 3 små vita streck på UL som gjorde att hon misstänkte att det var just en tjej.
    Är överlycklig nu Och hemskt trött efter all nervositet idag.
    Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}

• 83Lovika

Igår på självaste påskafton fick bebisen in 3 sparkar på sin pappas hand.
    ÅH lycka!!
    Är nu även helt ute med min graviditet på jobbet och magen börjar puta.
    Tycker livet känns helt fantastiskt nu.
    Fin färg har jag fått i vårsolen också, äntligen känner man sig lite fräschare.
    {#emotions_dlg.flower}Hjärta

• 83Lovika

Velvet - min ligger också i framvägg o det var ren lyckträff att vi fick in sparkarna för bebisen sparkade upp mot naveln, typ som om den sparkade i livmodertaket.
    Min BM som gjorde ultraljudet sa att efter vecka 23 eller 24 skulle vi känna bebisen varje dag o det är ju ett tag dit.

• 83Lovika

Ni som bor i sthlm, vart kan man göra könsultraljud om man kommer utifrån (bor i gävle)? Nån som kan rekommendera en klinik och vad kostar det?

• 83Lovika

Tack för era svar! Det låter nästan som det blir ultraljudsbarnmorskorna då Vill inte göra 3D, utan bara vanligt o att de kollar könet då

• 83Lovika

Flisan - hur känns det när bebisen hickar? Har inte hänt för mig än men kan ju va bra o veta för den dagen kommer väl ;)

• 83Lovika
    Anna4 skrev 2011-05-01 11:07:44 följande:
    Jag tycker att hicka i magen känns som om det tickar i magen. :) mysigt!
    Flisan79 skrev 2011-05-01 10:57:18 följande:
    Påminner en hel del om när du själv har hicka faktist. Fast bara i magen. Som regäla sparkar med jämna mellanrum fast man känner att det är hela bebis som hoppar
    Tack för era svar Ser framemot att känna det första ggn.
    För mig är det en bra bit kvar tills jag kan känna bebis vid  revbenen, livmodern går ungefär tvärsöver naveln.
  • 83Lovika

Jag går upp själv vid 5 tiden varje morgon hehe..

Min bebis håller igång på kvällarna, sparkar o o buffar o har sig.
    Har också börjat känna mer o mer och för nån kväll sen var det en rejäl spark. =)

Svar på tråden BF september 2011