Inlägg från: She is Me |Visa alla inlägg
  • She is Me

BF september 2011

Så en fråga till, ni som fött tidigt eller gått över tiden, blev ni flyttad mycket på RUL - framåt/bakåt?

Google is my friend ♥
  • She is Me
    Cornellia skrev 2011-01-10 11:23:35 följande:
    Nu kan jag äntligen uppdatera hur det gått för mig efter blödningen i torsdags.

Det har varit en rätt så upp och ner helg, man har velat hoppas att jag fortfarande har kvar pyret, men samtidigt, blod med klumpar är inte alls bra.

Hur som helst fick vi en jourtid för vul idag. En manlig gynekolog, han verkade nästan lika nervös som jag, och när han säger att han måste konsultera en kollega så trodde man ju att hoppet var ute.
    Men kollegan kom, och bara på några sekunder kunde hon peka ut ett litet pulserande hjärta!  Solig

Vi har vårt lilla gryn kvar!

Det dom sa var att det var litet, och att det måste vara tidigt i grav. Jag vet juh när pyret blev till, exakt för 31 dagar sedan, och det blir väl typ v 7? Gyn sa iaf att det var 6 mm långt och i vecka 5, men då kanske hon räknar från befruktningen (isf stämmer det ju)? Men lite konstigt att gyn inte räknar på samma sätt som BM.
    Åh vad underbart att få se att det var kvar!  ♥  hur de räknar har jag ingen aning om!
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    MuM2girls skrev 2011-01-10 14:06:47 följande:
    Då har man ringt till MVC passa på på dotterns ett års dag:D kanske ger lite tur!!

Inskrivning den 11 Feburari, och kubbultraljud den 25 Feburari!! Längtar till dess:)
    Fick du tid till Kub så direkt ?! jag ska på inskrivning, den 18...  hoppas jag får tiden då, vill ju veta när man ska göra KUB-UL  och hoppas på positivt besked med förståss...
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    miqaw skrev 2011-01-10 14:31:19 följande:
    Den info jag fick var att man gör KUB direkt på inskrivningen... Men antar att det är från landsting till landsting
    Ja det är nog olika, jag är ju bara i v 7 nästa vecka 6+5 så det är ju förtidigt att både ta blodprovet och KUB,  får väl vänta och se helt enkelt
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    wanted skrev 2011-01-10 14:40:28 följande:
    Har läst att vissa blir frågade om KUB, varför? Har det med ålder och tidigare grav att göra eller??

Har även läst att autism och down syndrome och liknande tillstånd är vanligare om mamman inte är ung, har jag fel här eller?

Är ju helt ny inom denna front så jag har lite dålig koll ;)
    Hos oss blir man erbjuden KUB om man är 33 år eller äldre,  detta för att risken för down syndrom och ryggmärgsbråck  ökar markant när man är i den åldern.... Att det skulle finnas någon samband mellan Autism och liknande har jag dock inte hört att det ska vara ålders relaterat. 
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    She is Me skrev 2011-01-10 14:44:26 följande:
    Hos oss blir man erbjuden KUB om man är 33 år eller äldre,  detta för att risken för down syndrom och ryggmärgsbråck  ökar markant när man är i den åldern.... Att det skulle finnas någon samband mellan Autism och liknande har jag dock inte hört att det ska vara ålders relaterat. 
    bor i skåne
    Google is my friend ♥
  • She is Me

Jag känner mig inte alls gravid, inte svullen alls. Men illamående som sjutton, det har jag inte varit med mina andra så det känns inte som ett symtom;) trött oxå som fasen! Det känns igen iofs... Inskrivning om en vecka här. Gillar alla delmål, då blir det inte lika lång väntan... Eller jo det blir det;)

• She is Me

Jag trodde inte bröst hade växt, men det konstaterade en glad make att de hade de visst :D jag är oxå mindre nöjd. E urvalet är inte så kul eller spännande direkt ;)

• She is Me
    miqaw skrev 2011-01-11 10:29:00 följande:
    Är det vanligt att man har vanliga flytningar? Ingen färg som ljusrosa eller liknande utan genomskinligt eller vitt... Obestämd
    Ja det är vanligt att man har mer flytningar när man är gravid, det är ingen fara!
    Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011