Inlägg från: Sofiafia82 |Visa alla inlägg
  • Sofiafia82

BF september 2011

Kan tillägga att när jag väger mig så gör jag det naken direkt på morgonen efter att jag kissat och inte druckit nåt.

• Sofiafia82

My: Jag tog cellprov för 2 v sedan (var då i v 12). Läkarn sa att jag kunde få en liten blödning efteråt, men det fick jag aldrig. Sen sa hon även att hon inte ville ta en bit av tappen (alltså hon borstade bara med en tops) för att det kan ge en större blödning vilken var onödigt under en graviditet pga oron det medför. Så de kommer nog bara borsta tappen på dig också.

• Sofiafia82

Virra: Beklagar :( men som sagt än är det inte säkert att barnet har kromosomförändringar. Fick du värdet 1:2 med både blodet och nackspalten inräknat eller enbart med nackspaltens mått?
    Har läst att även många friska barn har stor nackspalt, så jag hoppas verkligen på det bästa för er! Hjärta

• Sofiafia82

Virra: Då förstår jag verkligen den förtvivlade situationen ni står i. Om det blir så avvikande på allt så borde ju nåt vara galet tänker man, men det kanske det inte behöver vara ändå. Jag hade iof sig antagit att något var fel på fostret om jag fått det resultatet och jag hade nog valt abort. Men om man kämpat länge för att bli gravid hade man kanske valt en annan utväg.

• Sofiafia82
    v i r r a skrev 2011-03-05 09:51:35 följande:
    Hej alla! Jag fortsätter följa er här ett tag! Det känns bra och gör mig glad att se era fina ULbilder. Troligast är att denna graviditet inte fortsätter normalt och risken att något är allvaligt fel kommer vara allt för hög även om vi får svar som inte visar krom.avvikelser. Vi kommer avbryta graviditeten till veckan om den inte avslutar sig själv innan vi hinner det. Ett helt frukansvärt beslut att fatta! Kram på er alla!
    Jag hade gjort detsamma så jag förstår ert val. Tur ändå att det upptäcktes tidigt för det hade ju säkert blivit jobbigare att ta bort det runt v 20 eller så. Ännu värre om ni fullföljt graviditeten och barnet dör direkt efter förlossningen...
    Hjärta
  • Sofiafia82
    v i r r a skrev 2011-03-05 13:13:55 följande:
    Tack snälla ni!!! Det betyder oerhört mycket att se att det finns människor som förstår valet! De flesta väljer nog i vårt läge att gå vidare och testa mer. Skillnaden då är väl kanske att jag har ett syskon som är ordentligt handikappat och där vi inte vet om det är ärftligt (går inte att testa för, bara se indikatorer för så som stor nacke ev).
    Jo man vet ju aldrig vad som kan vara ärftligt men risken borde ju vara högre om man har det i familjen. Jag hade resonerat som så att jag inte vill sätta ett barn till världen där man sett att något verkar riktigt fel. För man vet ju inte vad det kommer innebära för barnet när det är fött (om det nu ens överlever till förlossningen) med tankte på eventuella sjukhusvistelser, operationer mm. Det skulle vara så jobbigt att se det lilla barnet lida liksom. Det alla önskar sig är ju ett friskt barn och om man vet med sig att nåt är "fel" så blir hela graviditeten jobbig, samt tiden därefter om det visar sig vara grava missbildningar mm.
    Jag tycker ni gör helt rätt som avbryter den här graviditeten och nästa gång ska ni se att det blir en frisk bebis!
  • Sofiafia82
    skomakarfrun skrev 2011-03-10 20:44:38 följande:
    samma dag som mig =) nu längtar vi eller hur Skrattande
    Jajamensan det gör vi!
Svar på tråden BF september 2011