BF september 2011
Kan tillägga att när jag väger mig så gör jag det naken direkt på morgonen efter att jag kissat och inte druckit nåt.
Kan tillägga att när jag väger mig så gör jag det naken direkt på morgonen efter att jag kissat och inte druckit nåt.
My: Jag tog cellprov för 2 v sedan (var då i v 12). Läkarn sa att jag kunde få en liten blödning efteråt, men det fick jag aldrig. Sen sa hon även att hon inte ville ta en bit av tappen (alltså hon borstade bara med en tops) för att det kan ge en större blödning vilken var onödigt under en graviditet pga oron det medför. Så de kommer nog bara borsta tappen på dig också.
Virra: Beklagar :( men som sagt än är det inte säkert att barnet har kromosomförändringar. Fick du värdet 1:2 med både blodet och nackspalten inräknat eller enbart med nackspaltens mått?
Har läst att även många friska barn har stor nackspalt, så jag hoppas verkligen på det bästa för er! 
Virra: Då förstår jag verkligen den förtvivlade situationen ni står i. Om det blir så avvikande på allt så borde ju nåt vara galet tänker man, men det kanske det inte behöver vara ändå. Jag hade iof sig antagit att något var fel på fostret om jag fått det resultatet och jag hade nog valt abort. Men om man kämpat länge för att bli gravid hade man kanske valt en annan utväg.
Namnen jag har tänkt är Isak och Lovisa. Lätta och bra :)
Jag har hört att för pojkar pendlar det och för flickor blir det cirklar.
Idag fick jag tid till RUL och det blev den 6/4. Kommer då vara i v 18+1.