• rubin

BF september 2011

betula skrev 2011-03-15 22:13:50 följande:
    Jag har oxå insett att jag nog får i mig för lite vätska då jag mår illa om jag dricker mkt. Försöker att alltid ha en flaska vatten bredvid mig och taen klunk då o då. Det funkar skapligt iaf.
    Jag är däremot väldigt sugen på vatten och dricker ganska mycket.

Är det nån mer än jag som får äcklig smak i munnen efter ha ätit?
     jag brukar inte tugga tuggummi men är tvungen för att få bort den äckliga smaken.
  • rubin

jag känner av livmodern varje dag att det molar.
    jag är i v14, men kan ännu inte känna den med händerna. 

• rubin
    MissMarilyn skrev 2011-03-20 19:17:45 följande:
    Någon mer som är extremt kissenödig nästan all the time?
    Känns nästan som uvi fast det inte gör ont.
    Du kanske redan har fått svar på detta, men man kan ha uvi utan att det gör ont och då har infektionen oftast vandrat
    högre upp.
    Så om du tycker att kissar onormalt mycket mot vad du dricker och är orolig är det inte fel att testa sig.
  • rubin

Går in i v16 idag och känner av ligamenten ganska mycket.
    Vårat RUL är inte förrän om 3veckor och 1 dag, så först ser jag fram emot påsk. Det skall bli så härligt att vara ledig i 5 dagar!

• rubin
    MissMarilyn skrev 2011-04-01 08:26:27 följande:
    Måste fråga:

Känner alla bebisarna?
    Jag har inte känt ngt och jag är i vecka 16.
    Kände ioförsej inte förens i vecka 20-22 med första...
    Har haft otroligt jobbigt med magen nu också... Jag vet inte om det är växtvärk, men molvärk precis som i vecka 6...
    Någon som känner igen sig?
    Jag känner inte av bebisen, är i v15+3, men jag kände iallafall här om kvällen livmoderkanten.
    Jag har väldigt mycket molvärk och det hugger till i ligamenten ibland så nått händer iaf.

jag längtar till denna trötthet går över!!
  • rubin

Jag var på Baby & Barnmässan igår i Göteborg. Jag hade väl inte tänkt köpa något speciellt utan bara få inspiration men det fanns en väldigt bra försäljare med ett bra mässpris så det slutade med att vi köpte en duokombivagn, vilket är det första vi köpt till bebis.

Grattis till alla er som har gjort RUL, jag har fortfarande ett tag kvar (27april)
    Jag tror att jag känt av parveln när jag har legar ner men vet inte säkert. 

• rubin

v20(19+0) idag, imorgon är det äntligen min tur att få gå på RUL, det har kännts så avlägset men nu är det snart dags.
    Igår när jag lade mig höll jag på att få ett bryt, jag tycker knappt inte att jag känner av bebis, bara nån enstaka gång och då blev jag orolig för vad jag skulle se på RULet.

• rubin
    Ullis72 skrev 2011-04-26 08:57:18 följande:
    Jag ska oxå gå på RUL i morgon!!! Ska bli jättekul!! Får ni reda på kön hos er??
    Det får inte vi, men ska bli väldigt spännande ändå!! Cool
    Nej, BM säger inget men min man som är läkarstudent och nyss haft placering där han sett på UL tror att han kommer kunna se om barnet ligger rätt. Fast jag har sagt till han att inte berätta för mig om han inte är väldigt säker, jag kan lika gärna vänta till FL.
  • rubin

Trivsamma förändringar: Vad skönt med ett positivt svar.

Idag var vi på RUL, det var en sprattlig krabat. Jag kunde inte se vad det var för kön på bebisen och när vi skulle ta kort vill den inte vända sig så jag har ett kort på ryggen och bakhuvudet :)
    Jag blev tillbakaflyttad tre dagar så nytt BF blir 22september och min moder tror bestämt att den kommer på hennes födelsedag den 21e. 

• rubin
    jessii87 skrev 2011-04-28 19:14:56 följande:
    Hej!
    Jag tycker det hade var roligt och trevligt att få kontakt med andra blivande mammor och eventuellt träffas över en fika eller liknande.. finns det någon som känner likadant och bor i gbg trakten så hör gärna av er! =))

Jag känner ingen som är gravid o tycker det hade varit kul att få prata av sej...

Ha det bra!! //Jessica
    Jag bor i Göteborg och tackar inte nej till en fika.
  • rubin

Var hos BM i måndags och vi kommer inte heller få gå på föräldragrupp förrän i augusti pga av semester.

• rubin
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-05-23 20:20:31 följande:
    Idag 23/5 föddes vår dotter Livia med akut snitt i v 25+0. Hon är otroligt söt men en riktig mini. 676 gr och 30cm lång. Andas mirakulöst nog själv men får lite hjälp så hon inte tar ut sig helt.
    Världens vackraste mirakel bebis.Hjärta !!!
    Stort grattis till eran dotter!
  • rubin
    lillagreizn skrev 2011-06-27 12:18:16 följande:
    Joo men det känns dumt att ringa och fråga saker angående min helvetiska törst, mina urinmängder, samt att jag börjat få fruktansvärt mycket yrsel och är jävulskt trött hela tiden.  Känns som att det är min barnmorska jag ska ha tag i eftersom hon är mer insatt. Jag vet juh inte direkt om det är nått allvarligt hur bedömer man det?? Har mått såhär redan innan midsommar
    och försökte juh få tag på henne redan då och eftersom det inte gått över känns det som att det inte är nått som står rätt till.

Ska man ringa till förlossningen angående det, känns som att det inte riktigt är deras forum och sjukvårdsrådgivningen tycker man ska vända sig till sin barnmorska.
    Ett vanligt tecken på diabetes är att man blir väldigt törstig. Har du blivit kollad för grav. diabetes?
  • rubin
    Molly skrev 2011-08-06 10:38:39 följande:
    Hej alla september mammor!

Jag tänkte höra om det är någon av er som fått akupunktur mot foglossning?! ISF har det hjälpt er?
    Tacksam för svar!

Idag är det 47 dagar till bf.
    STyrkekramar till er alla 

Jag har fått akupunktur och jag tyckte att det hjälpte mig, så det är verkligen värt att prova tycker jag.
    Lycka till.
  • rubin

Jag blev rekommenderad Omeprazol (receptfritt) för halsbränna av min Bm, och det har hjälpt väldigt bra, så jag bad att få det på recept.
    Men det är ingen medicin man tar vid akutbehov utan en tablett(20mg) om dagen.

Svar på tråden BF september 2011