• betula

BF september 2011

Går in i v 7 idag. :) Känns som ett litet steg närmare "säkerheten" iaf :)

Dock sov jag skitdåligt inatt, drömde konstigt och vaknade m jätteont i magen. Tänkte att nu är det kört, men värkden släppte och det har inte varit nåt mer. Läskigt är det oavsett. Korkad som jag var räknade jag ut att på dagen då vi skall till BM så var det då jag fick mf m min förra graviditet (-99), så nu vill jag knappt gå dit :P

Annars är jag mest trött och orkeslös och just det där flåsandet som nämts känner jag så väl igen. Flåsar efter 15 min ute m hundarna och normalt går vi ju minst 1 timme i det tempot. Måste inse att jag måste snka tempot för att orka, men har så svårt för att gå långsamt.

Tänker på er som blöder/blött och hoppas innerligt att det inte är några mf!!

• betula
    Izz skrev 2011-01-08 12:16:44 följande:
    Pratat med 1177 och åker in till gynakuten nu... håll tummarna är ni snälla.
    Håller tummar!
  • betula
    Jokkan skrev 2011-01-08 12:36:34 följande:
    Hejsan på er!

Jag har ju haft blödningar som slutade i förrgår. Jag tror fortfarande jag är gravid och att allt är bra. Om inte annat får tiden utvisa det! =)

Hursomhelst: undrar om ni känner igen några symptom som dessa... Har glömt bort hur det kändes förra grav.

*extrem trötthet
    *yrsel/huvudvärk
    *stickningar i brösten ibland/klåda ibland
    *molande värk/stickningar i äggstockarna ibland
    *värk i livmodern när gaser passerar
    *riktigt uselt humör/lättretlig/känslig
    *svettningar från och till/särskilt på natten

Mvh
    Jokkan
    Vad skönt att du fortfarande tror att du är gravid :)

Jag är extremt trött och flåsar superlätt, vilket är helt nytt för mig som är van att promenera en massa m hundarna.
    Brösten gör ont ibland, men främst om man klämmer på dem.
    Värk i mage/livmoder/äggstockar som kommer och går i olika typer :P
    Väldigt gasig i magen
    Och nog tusan kan jag svettas nåt kopiöst stundtals, framförallt nattetid.

Det är nog de "symptom" jag har, samtidigt som inget egentligen är supertydligt och jag känner säkert att det är graviditen som ger det. Men det är liksom sånt som jag annars inte brukar uppleva/ha problem med så det måste ju hänga ihop med +et :)
  • betula
    Izz skrev 2011-01-08 14:54:51 följande:
    Nyss hemkommen från akuten, spontant missfall...  så tack och adjö för min del då :( Kommer nog hålla mig borta från forumen ett tag så det här får sjunka in...
    Beklagar verkligen! :(

Styrkekramar i massor och du skall snart se att det är din tur att få en liten!
  • betula

Jag har faktiskt funderat på detta m vaccinering. Skulle aldrig få för mig att vaccinera mig om det inte var för att jag är gravid, men vet inte riktigt varför gravida rekommenderas att vaccinera sig?

Jag tror jag låtsas som jag hade svininfluensan förra året och är skyddad från det :D Jag fck iaf värsta influensan, men då jag är lite läkarskygg kontaktade jag aldrig någon för att få den bekräftad som just svininfluensa.

• betula

Ja det här med namn... Flicknamn har jag redan säkra namn (bearbetar sambon lite gällande dem dock), men pojknamn tycker jag är skitsvårt!

• betula
    BettyBoop 123 skrev 2011-01-09 12:11:09 följande:
    Usch kommer man vara så här trött under hela graviditeten?
    Illamåendet har inte helt kommit igång än, tack och lov.
    Ja jag hoppas innerligt att tröttheten blir bättre m tiden! För sen kommer ju magen med! Hur skall ma orka om grundorken är så här dålig liksom?
  • betula

Åh där var ju några fina pojknamn. :) Jonathan och Kristiffer gillar jag mycket, men tycker de är för långa... Elias är superfint verkligen! De får nog finnas m på vår lista med ;)

• betula
    Cornellia skrev 2011-01-09 18:47:13 följande:
    Jag är så sinnessjukt trött. Var iväg och storhandlade idag, och när vi väl hamnade vid kassorna var jag helt svimmfärdig. Nu sitter jag och äter lakritsgodis medans maken lagar middag.

Ang namn så har vi haft ett flicknamn klart i flera år. Pojknamn är mycket svårare, kanske för att jag egentligen inte vill ha en pojke (jag vet, så får man inte känna, tyvärr är det så jag känner).
    Var och handlade igår och halvvägs genom affären höll jag seriöst på att tuppa av! Kände mig så nära gränsen at jag faktiskt öppnade en smothie som jag hittade i butiken och betalade halvfull i kassan sen. Har aldrig gjort nåt sånt innan, men jag tror inte jag hade pallat att handla klart annars. Så nu gäller det att komma ihåg att alltid ha nåt ätbart i väskan för såna där händelser!
  • betula
    Vitsippa34 skrev 2011-01-09 19:55:59 följande:
    Jag hoppar in i den här tråden!

BF enligt FL 9 sep. Första barnet och jag är 34 år. Hann inte ens resa mig och lägga teststickan på handfatet innan det swooshade fram ett knallblått plus. Långt före kontrollstrecket kom fram. Jag är inte bara gravid, jag är tydligen jätte-jätte-gravid :)

Inte alls planerat. Och dessvärre inte välkommet hos blivande pappan. Vi har bara varit ihop i drygt ett år, och vi bor inte i samma stad. Men han kommer stå vid min sida ändå, det vet jag. Förhoppningsvis lär han sig acceptera tanken? Om vi får behålla det vill säga.

Symptom: ömma bröst, trög i magen och gråter för absolut ingenting. Eller ja, det kanske är anledning nog att gråta för ett barn som inte är välkommet av sin pappa...? Förhoppningsvis är han bara chockad (vilket jag också är). Blev era killar jättelyckliga med en gång?
    Välkommen hit och grattis! :)

Min kille blev överlycklig, precis som jag. Men vi hade försökt i ett halvår och innan dess pratat om smått i över ett år, så vi har ju hunnit längta ett tag. :)
Svar på tråden BF september 2011