• velvet

BF september 2011

någon som vet var jag kan hitta bra mammaleggings, förutom på hm?

• velvet
    lillagreizn skrev 2011-03-30 10:34:25 följande:
    Man får hoppas det är nån annan som svarar, kan man testa ringa på nån annan av bm nummer annars??
    Jag håller på att svimma hela tiden känns det som... börjar bli orolig! borde man åka till sjukhuset? vad gör de då isf? :(
  • velvet
    She is Me skrev 2011-03-30 11:10:27 följande:
    Jag hade samma problem när jag vänta första barnet. De kunde inte förklara varför jag hade det så. Men det kan vara bra att kolla upp, blodtryck, HB mm....  dricka mycket vatten och motionera ska hjälpa. Om du inte kan få tag på din BM så ring KK, så kanske de kan ge råd om de tycker du ska komma in. Det är jätteobehagligt.
    Tack...

Jag får liksom inte tag i henne, och jag känner inte att jag bara kan lämna mitt jobb för "ingenting"...

Har dessutom fått stressutslag över hela aramarna och halsen... Så stora att de vätskar och blöder. Ser brännskadad ut. Kul.
  • velvet

någon som har erfarenhet av phil & teds smart kombivagn? tror att det får bli en sån för vår del. :)

• velvet
    emizz skrev 2011-04-02 20:39:32 följande:
    Hejsvej
    Har inte skrivit elle varit inne på ett tag eftersom jag har mycket i skolan nuFörvånad En sak tyckre jag är konstigt och det är att min tid till UL inte ha dimpat ner i brevlådan än Rynkar på näsan är i v 15 nu är vill sååååååå gärna se den lille skiten jag har i magen hihi...tänkte höra hur tidigt ni fick era tider till UL men det kanske är olika beroende på vilket län man bor i??
    när jag var på mitt första möte med min BM så bokade hon in tid för KUB och RUL på en gång. :)
  • velvet
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-04-05 08:13:40 följande:
    RUL idag kl 10:30,,,iiihhhh jag e så nervös. Allt såg ju bra ut på kub testet och så men jag har ändå konstiga tankar om att allt kanske inte är ok. Kanske för att jag har 2 fina friska tjejer och tror att inte kan det gå vägen ytterligare än gång.
    Hjärnan e knäpp egentligen. Vi vill kolla könet, vi är båda 100% säkra på att det är en kille så jag kommer bli så jäkla förvånad om det visar sig vara en tjej.

Om allt ser bra ut ska jag shoppa en filt och lite annat till bäbis:)
    Fler som har UL idag och några dagar framåt, ska bli så spännande att se bilder:)

2 tim kvar...... 
    iiih, spännande! lycka till!
  • velvet
    hanna elise skrev 2011-04-05 10:49:20 följande:
    panik!

Har haft en känsla i 2 dagar att ngt är fel, har haft ont och inte känt bäbis ngt.
    Nu när jag var på toa så kom det blod på pappret.

jag får inte tag på ngn barnmorska heller. Sjukvårdsrådgivningen fick tag på en läkarssekreterare som skulle försöka få ngn att ringa mej under dagen.
    *gråter* 
    att du inte har känt bebisen även om du gjort det regelbundet tidigare behöver INTE betyda att någonting är fel vid den här tiden! inte heller blodet på pappret. har du tex haft sex? det kan ju vara så enkelt som en irriterad slemhinna!

lycka till, och försök att vara så lugn som möjligt!
  • velvet
    Jo El skrev 2011-04-05 10:09:31 följande:
    Spännande! Berätta sedan hur det gick! Vi ska på RUL om 2v 18/4 längtar massa, tiden går så långsamt! :)
    vi ska också på RUL den 18/4, kommer då att vara i v. 19+0. :) vilken vecka kommer du att vara i då?
  • velvet
    Jo El skrev 2011-04-05 11:12:46 följande:
    Kommer vara i vecka 20 (19+0) enligt mina egna beräkningar. ;) 100% på att den lille paddlarn blev till 19/12. Men kan ju ha blivit nån dag efter också. När vi var på VUL i v 7 trodde bm att jag var i v 6, så enl hennes beräkningar är jag i v 19(18+0) då. Men man kan väl inte bli befruktad en hel vecka efteråt? Får se om vi blir framflyttade.

Ska ni ta reda på vad det blir? Vi kommer göra det om det går att se, är så nyfikna! Men viktigast att den lille är frisk såklart. :)
    haha, så förmligen är vi i samma vecka och dag den dagen vi båda gör RUL? spännande! vi får se till att prata här efteråt! :D

vi ska absolut ta reda på vad det blir, men såklart att det är viktigast att bebisen mår bra.
  • velvet
    Flisan79 skrev 2011-04-05 14:39:06 följande:
    Veronica: vet du hur de ställer sig till sen avnavling på södra bb? Har inte alls tänkt på det inför de tidigare förlossningarna.
    vad innebär sen avnavling? noll koll här! :)
Svar på tråden BF september 2011