Inlägg från: Sofiafia82 |Visa alla inlägg
  • Sofiafia82

BF september 2011

Jag fick ca 1:15000 och jag är 29 år, 168 cm och väger ca 57.

• Sofiafia82

Det var på testet för DS (trisomi 21) på de andra (trisomi 13 och 17) hade jag mycket högre. Kanske lägger en del ihop resultatet från alla trisomierna och tar medeltaler från alla tre? Vet inte om det beräknas olika beroende på vart man gör det. Jag gjorde det i Köpenhamn.

• Sofiafia82

Hej alla!
    Idag har jag tränat igen för första gången på över en månad. Har varit så trött förut (och haft influensa) att jag inte orkat ta mig iväg till gymmet. Vad kul det var att träna idag när man såg lite put på magen i profil Var nog bara jag som såg det men ändå ;)
    Körde väldigt lugn dock eftersom jag inte tränat på ett tag. Bara 10 min uppvärmning på cross climbern och sen körde jag ben och rygg med maskinerna. Hade lite lättare vikter än vanligt, men livmodern blev lite hård ändå efter träningen.

Imorn ska jag försöka ta mig iväg och simma lite i lugn takt, fast inte så lugnt så jag sjunker...
    Tänkte träna lite nu innan jag åker till Schweiz på skidsemester (på onsdag)!

• Sofiafia82

Jo jag är också mer andfådd än vanligt :) flåsar bara jag går i lite uppåtlutande backar. Märkte det även igår på gymmet att man inte orkar lika mkt. Stod på cross climbern mellan två typ 20-åriga tjejer som körde på så satan, haha! Och där stod jag i mitten och flåsade trots att jag körde på lättaste motstånd och i långsamt tempo. Kände mest att jag ville få lite bättre kondition nu trots att jag flåsar, så därför ska jag försöka ta mig iväg till gymmet när jag orkar. Är inte lika trött nu som första tiden iaf. Hade tänkt simma idag, men får se hur det blir med det... regnar ute gör det också och då vill jag inte ens lämna lägenheten

Usch jag känner mig nedstämd idag. Tvivlar tom på om jag verkligen vill ha en bebis i höst. Känns jättehemskt att tänka så (tänk om bebisen känner hur jag tänker liksom...) men de tankarna kommer till och från. Känner mig ensam också nu när killen och jag inte jobbar på samma ort och jag bor i en lägenhet vid jobbet i veckodagarna. Har inte kunnat setts de sista 2 veckorna och nu åker han iväg i 3 veckor så allt känns extra pissigt.

• Sofiafia82
    Alcastar skrev 2011-03-14 09:29:45 följande:
    Hej!
    Mitt kub test visade sig bli en mardröm...
    Tvilling 1 fick risk 1: 5600, med nackspalt 3,4 väldigt bra alltså.
    Tvilling 2 fick risk 1:16 med en nackspalt på 3,4... Väldigt dåligt.

Ingen aning om vad som händer nu, skall "kanske" göra moderkaksprov på onsdag (?).
    Vi ska iaf tillbaka dit då... :(
    Nej vad tråkigt :( Hoppas det visar sig att det inte var DS på moderkaksprovet... för då får ni ju veta säkert iaf och förhoppningsvis slipper oroa er.
    Fick du reda på könen nu? Har för du skrivit förut att du vill ta reda på det. Tror man vet säkert för det också om man gör moderkaksprov (eller är det fostervattensprov... vet inte riktigt).
  • Sofiafia82

Flisan: Fina kläder! Gillar verkligen blusen/tunikan. Själv har jag köpt en del linnen för gravida men de verkar kosta lite mer än långa linnen som inte specifikt är för gravida. Kan det stämma eller inbillar jag mig bara?

• Sofiafia82

Jag är också sugen på söta drycker... blåbärssoppa, nyponsoppa, juicer... sen även fruktkräm (som jag typ aldrig äter annars eftersom det är så sött). Sen har jag riktigt sug efter bakpotatis nästan varje dag Gillar med mycket smör, blandade grönsaker och sen gräddfil uppepå.

• Sofiafia82
    vanligmänniska skrev 2011-03-15 17:09:42 följande:
    Jag har bara en liten fundering.. tycker att de flesta börjar få sådana fina magar att jag undrar när min skall slå till och verkligen börja puta. Än så länge syns den mest på morgonen med fylld blåsa, på dagen är jag fortfarande mest svullen. Men min fundering var det.. är det fler än jag som liksom inte har fått en "jämn" bula från ända nere och upp utan mer som en bula mitt vid/under naveln?
    Jag hade tänkt att magen skulle växa jämt men min nederdel av magen verkar ta lite mer tid på sig! Någon mer?
    Jag har också som en bula under naveln. Tycker med det verkar lite konstigt att inte hela nedre buken (magen under naveln) putar ut. Den gör det om jag spänner ut men inte annars. Det är ju just att hela nedre magen putar som gör att man ser gravid ut tycker jag så det är lite tråkigt att det inte är så på mig
  • Sofiafia82
    83Lovika skrev 2011-03-15 17:35:34 följande:
    Jag hade mer dille på olika maträtter i början - kunde äta en viss fruktyoughurt ena dagen o tycka att det var jättegott för att nästa stund känna avsmak för samma youghurt.
    Åt mkt kräm, youhurt osv i början. Och blev man sugen var man tvungen att ha det bums! Blev rätt dyrt då ;)
    Nu tycker jag att det har lugnat ner sig lite för mig - iallafall för stunden (ska man väl tillägga) Skrattande
    Det där känner jag igen! Hade också sug efter nåt (typ som du fruktyoghurt) ena dagen och älskade det och nästa dag blev jag äcklad av tanken på just det.
    Nu har mitt konstiga matsug också dämpat sig som tur är :)
    Har iof sig alltid bakpotatis och smörgåstårta i bakhuvudet! I början av graviditeten var det mkt räkor som gällde, som jag i vanliga fall knappt ens tycker om, hihi!
  • Sofiafia82
    Eveliina11 skrev 2011-03-15 18:06:57 följande:
    Jag kommer att bli tvungen att avbryta min graviditet till veckan, då fostretsurinblåsa fortfarande inte tömt sig och fostervattnet snart tar slut. Och sen var det massor med cystor på navelsträngen, och det var en väldigt dålig prognos på det med, men önskar er andra lycka till
    :( beklagar verkligen... usch vad jobbigt för dig/er!
Svar på tråden BF september 2011