Inlägg från: hanna elise |Visa alla inlägg
  • hanna elise

BF september 2011

Skrutt74 skrev 2011-01-24 10:13:34 följande:
    Skulle tro att det är ligamentsmärtor. Jag har haft sådana i alla mina graviditeter. När livmodern växer så hnner inte ligamenten med alla gånger, därav smärtor ibland. Jag kan få det bara jag svänger mig i sängen på ett lite oförsiktigt vis.
    Skönt att höra.
    jag fick faktiskt riktigt ont igår när jag tvärvände mej i sängen.  
  • hanna elise

Jag har inte fått någon tid för hälsosamtal, men det kanske skiljer sej mellan landstingen.
    Däremot har jag fått hem en stor lunta papper att fylla i om kostvanor / träning/ rökning / sjukdomshistoria / hurvida min make slår mej eller inte mm.
    (maken fick också papper att fylla i)

Dessa skulle jag ta med mej när jag skulle dit på provtagning förra veckan.
    Men jag tyckte den där provtagningen kändes lite meningslös (särsklit som jag hade ett ganska viktigt möte på jobbet just den tiden) så jag skippade provtagningen och kommer att fara direkt på inskrivningen den 8 feb.
    Jag räknar med att få en liten utskällning... självklart så avbokade jag tiden,

Men det kanske blir lite hälsosnack utifrån det man fyllt i under inskrivningen. Även om jag kan tycka att det känns lite överdrivet. 

• hanna elise

Här är en till med lite viktnojja.
    Har under hösten gått upp 10 kg och mitt nyårslöfte var att gå ner dessa, men så plussade jag istället :)

Så då tänkte jag istället begränsa viktuppgången, hittills går det inte så bra. Orkar aldrig träna eller promenera för jag är så trött. dessutom har jag börjat må illa på em och kvällarna, (men jag spyr inte) det enda som hjälper är att äta ngt vilket jag gör varje timme från ca kl 15 tills jag lägger mej.
    Ajajaj...hur ska detta sluta? ;)

• hanna elise

USCH!!
    nu har jag börjat må riktigt illa, kunde bara ana ett lätt illamående förra veckan. Men precis när jag gick in i vecka 8 så drog det igång. Och det verkar bara eskalera.
    men jag spyr inte iaf :) Vilket jag aldrig gör ens när jag har magsjuka. jag har ett enormt motstånd mot det så det känns som att all energi går åt till att inte kräkas.
    Från det jag vaknar till det jag lägger mej. Det enda som hjälper något är att äta. Men BLÄ! Inte gott!!!!

Jag är så förvånad, med dottern mådde jag inte illa en sekund på hela grav så jag hade inte förväntat mej detta.

Tur att detta leder till ngt gott iaf.Glad

• hanna elise
    malar87 skrev 2011-01-26 13:45:22 följande:
    När jag väntade dottern så mådde jag illa fram till v 20
    FY! Det hoppas jag att vi alla slipper.
    Jag har förutom illamåendet haft hicka i tre dagar nu, Nästan konstant, med bara korta uppehåll. Nån fler?
  • hanna elise

Någon som vet om det finns några bra appar för Android ?
    (för övrigt har min HTC åkt i golvet flera gånger, det gör inget, bara att sätta ihop igen ) Flört

• hanna elise

Idag går jag in i v9 :)
    Man närmar sejd e magiska 12, längtar så att få berätta för någon, framförallt för dottern. Maken ska filma hennes reaktion säger han :)
    20,4 % av grav är bortgjord, alltså mer än en femtedel. Skrattande

Mår lite sådär nu, kvällarna är värst. Har världens klåda också, över hela kroppen men framförallt på brösten och magen.

• hanna elise
    M y skrev 2011-01-31 22:19:22 följande:
    ja,men det är inget jämfört vad magen kommer att klia senare (om du har otur)
    Mina bröst, min mage och min rygg kliar nåt oerhört. Särskilt kvällstid.
  • hanna elise
    Flisan79 skrev 2011-02-01 17:13:54 följande:
    Använde idag för första gången mina mammabyxor...skööööönt!

Enda negativa är att de framhäver magen och vi som inte berättat för familjen änDrömmer. Håppas kunna hålla på det tills efter KUB.
    jag har köpt 2 par mammajeans på tradera. Så sköna, men jag vågar inte ha på mej dem ännu. Av den anledningen att man ser mer gravid ut. 

Inskrivning på tisdag den 8 feb ( v 10 då). Funderar på att efter det berätta för chefen. Sen dottern. Men när vi berättat för henne så kommer det nog att vara officiellt. Svårt att begära av en som ska bli storasyster att inte få berätta.Skrattande
    Så om det går så väntar vi till efter v 12 med att säga ngt till dottern och övriga familjen. 
  • hanna elise

Jag jobbar som församlingspedagog. Trivs hur bra som helst och det är inga problem med illamående, det är ganska lätt att gå undan. Mår mest illa på kvällstid och är så gräsligt trött.
    Ikväll jobbar jag kväll (har en grupp tonåringar som kommer till kyrkan på onsdagkvällar). Vi har planerat filmkväll så ingen kanske märker om jag tar en kort tupplur i soffan under fimen :) 

Svar på tråden BF september 2011