Inlägg från: Cornellia |Visa alla inlägg
  • Cornellia

BF september 2011

Nu kan jag äntligen uppdatera hur det gått för mig efter blödningen i torsdags.

Det har varit en rätt så upp och ner helg, man har velat hoppas att jag fortfarande har kvar pyret, men samtidigt, blod med klumpar är inte alls bra.

Hur som helst fick vi en jourtid för vul idag. En manlig gynekolog, han verkade nästan lika nervös som jag, och när han säger att han måste konsultera en kollega så trodde man ju att hoppet var ute.
    Men kollegan kom, och bara på några sekunder kunde hon peka ut ett litet pulserande hjärta!  Solig

Vi har vårt lilla gryn kvar!

Det dom sa var att det var litet, och att det måste vara tidigt i grav. Jag vet juh när pyret blev till, exakt för 31 dagar sedan, och det blir väl typ v 7? Gyn sa iaf att det var 6 mm långt och i vecka 5, men då kanske hon räknar från befruktningen (isf stämmer det ju)? Men lite konstigt att gyn inte räknar på samma sätt som BM.

• Cornellia
    Flisan79 skrev 2011-01-10 11:34:56 följande:
    Gu va skönt

Vad jag vet säger doktorer/bm v5 när vi säger v 6. Så de menarsäkert 5+, innan dess slår ju inte hjärtat. Sen så kan det ta upp till 10 dagar för ägget att fästa i livmodern. Kanske det var så? Då blir det mer "rätt"
    Ja, kanske det, spelar ingen roll egentligen, jag är bara så glad att jag fortfarande är gravid
  • Cornellia
    Jokkan skrev 2011-01-10 21:03:26 följande:
    Underbart för er!!! =D

Vad trodde dem att blödningen berodde på?

Mvh
    Jokkan
    Dom hade ingen aning. Men jag är glad iaf
  • Cornellia
    N e m i skrev 2011-01-11 08:53:25 följande:
    Kul att höra att det gick bra! Otäckt att blöda under grav! Men du hade inga smärtor i samband med blödningen då?
    Nix, ingenting.
  • Cornellia

Jag är hungrig HELA TIDEN, men så fort jag äter så blir jag illa mående och får ont i magen.

Dessutom är jag så gott som död hemma, kommer hem vid 4 och då går jag och lägger mig, maken får fixa middag och sånt när han kommer hem, går upp och äter, sen är jag kanske vaken nån timme innan det är gonatt igen. Sover nog 14 timmar om dygnet, det är helt sjukt.

• Cornellia
    Flisan79 skrev 2011-01-12 00:43:35 följande:
    I boken ett barn blir till (lennart nillsons bok) står det att ett embryo på 24 dagar är 4 mm. Det är räknat sen ÄL. Om lutealfasen är 14 dagar (cykel 28 dagar)innebär det att man är i v 5+4 men det beror ju som sagt på cykeln.Sen kan det ju diffa lite då ägget kan fästa lite senare tex. Örk...det är för sent för mig för att tänka klart.

När emryot är 28 dagar är det 6 mm så det går undan. 30 dagar 7 mm, 39 dagar 12 mm osv
    Men vad svamlade hon om på gyn för mig i måndags?
    Då kan det inte var superkonstigt att embryot "bara" var 6 mm 28-30 dagar efter ÄL.
  • Cornellia
    Flisan79 skrev 2011-01-12 00:55:20 följande:
    Cornellia: nej det låter ju som att det skulle stämma
    Tur då kan jag sluta oroa mig för det oxå, på henne lät det som om embryot var för litet för att det skulle vara normalt, har oroat mig lite över att det kanske inte växer som det ska.
  • Cornellia
    Martinja skrev 2011-01-14 15:55:25 följande:
    Hmm..hur kommer det sig att alla går till första besöket hos BM så tidigt? En annan ska inte dit förän ca 10+4
    Skulle gissa på att det beror på var man bor, och hur tidigt man ringer.

Jag ska dit 9+4, men då har jag redan varit på ett kort första samtal med bm när jag var i 5+5.
  • Cornellia

Här hemma har maken bakat pizza, tror det är ett försök att muta mig så att jag inte gnäller på honom i helgen. När han kom hem idag så hade han lånat med sig Diablo2 av en kompis, så han kommer antagligen vara klistrad vid datorn. Tur att jag är så trött så att jag ändå inte orkar nått.

Svar på tråden BF september 2011