Inlägg från: Lillywhite |Visa alla inlägg
  • Lillywhite

BF september 2011

Laxoberaldroppar har jag blivit avrådd IOM graviditeten, Däremot fick jag tabletter som heter toilax som är det enda som funkat för mig. Klämde en hel laktulosflaska på alltför kort tid utan ngn som helst reaktion :P Funkar inte laktulosen för dig så be att fp toilax! Tabletter som intas vid sänggående o sen vaknar man på morgonen m viss magknip o sen var magen igång relativt bra för mig. :)

• Lillywhite

Nån mer än jag som fått sämre syn i samband med graviditeten??

Har hört att det kan ha ett samband med graviditet så tänkte höra om ngn annan här upplever detsamma. Har börjat inse detta efter rätt många månaders "Men jag hann inte läsa den där skylten" (övningskör) "Jag tycker jag ser saker lite suddigt" Haha... :P

Provade sambons kontaktlinser idag (jag har "i vanliga fall" -2,00 o haft i måånga år, han har -2,50) och ser idag mkt bättre. Hehe

Vet inte riktigt hur jag ska göra, har uppkörning om 3 veckor och vill ju helst inte börja kontakta optiker nu som kanske säger "Jag avråder dig från att köra bil iom att du fått försämrad syn och den kanske försämras ännu mer inom kort"

När jag har körkortet i handen går jag no till optikern med detta, ser ju som sagt klockers m sambon linser som det är JUST NU iagf. :)

• Lillywhite

Det första jag gjorde idag efter jobbet var att gå till brevlådan och bad en liten bön att kuvertet från försäkringskassan skulle ligga där angående min ansökan om graviditetspenning- Det gjorde den !!!

Gick in o tog ett djupt andetag innan jag öppnade och började läsa.

"Försäkringskassan har beslutat att du inte får graviditetspenning"

VA ?! (läste faktiskt en gång till)

"De lyft du har under ett arbetspass anses inte fysiskt krävande" (arbetar heltid med 22 st 1-5 åringar)
    "Vi bedömer att din arbetsförmåga inte minskat med 1/4"

Osv osv... Känns verkligen KRÄNKANDE, jag känner ju redan NU i vecka 26 att jag inte orkar fullt och är halvtidssjukskriven pga smärtsamma sammandragningar och foglossning (vilket jag också nämnde i brevet)

Det värsta är att jag sagt till arbetsgivaren att jag ska ta ut FP och GP under juli/aug (var såå övertygad om att det skulle gå igenom) så hon har inte räknat med mig under hösttermninens start och därmed finns inget jobb för mig...

Nu har jag ingen som helst aning om hur jag ska gå tillväga... from 18 juli fram till förlossningen (beräknad 7 sept) har jag ingen som helst inkomst... Blir väl bara till att överklaga men har för skjutton redan skrivit ALLT. :,(

• Lillywhite
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-05-23 20:20:31 följande:
    Idag 23/5 föddes vår dotter Livia med akut snitt i v 25+0. Hon är otroligt söt men en riktig mini. 676 gr och 30cm lång. Andas mirakulöst nog själv men får lite hjälp så hon inte tar ut sig helt.
    Världens vackraste mirakel bebis.Hjärta !!!
    Åh ! 

ALL lycka till er och lilla Livia !!! Håller alla tummar och tår för er skull!
  • Lillywhite

Jag har varit såå nöjd med att ha lite foglossning och sammandragningar (visserligen rätt mkt sammandragningar men ändå mått "bra")

Sen igår har ALLA "graviditetskrämpor" dykt upp känns det som! Började med att jag har varit GRYMT trött och yrslig och fick bla lägga mig på en soffa på mvckursen jag var på igår (blodtrycket mättes till 77/48 nu idag här på förmiddagen...) Sen vaknade jag inatt av att jag fick VÄRLDENS muskelkramper i vaderna flera ggr- satan va d kändes!!! HELT stum o uppdragen i bägge vaderna nu. :P O som om inte det borde räcka så har jag massa sura uppstötningar/halsbränna nu också. :)

Nu börjas det... ;)

• Lillywhite

Apropå grabbkväll så verkar det så i min umgängeskrets också. :)

Karln har haft grabbarna över i våran bar ikväll och jag har suttit våningen över och försökt koncentrera mig på en hyrfilm men större delen av tiden hört om sambon alla "erövringar" och tidigare kontakter med en hel del detaljer... Kan ju säga att jag varit rätt svartsjuk under graviditeten och detta gjorde det inte lättare. Plågsamt! Han ska ju vara oskuld o bara prata om mig. ;)
    Löjligt av en att ta åt sig o må dåligt av sånt! Var ju (hoppas jag!) innan vår tid.

Önskar att jag snart finner "ro" igen och inte målar upp nåt hemskt scenario så förbaskat! Skäms lite för att skriva ut det... hoppas NÅN mer känner igen sig någorlunda iaf. :P

• Lillywhite

Iryelle: så det finns kanske hopp fortfarande att jag ska bli som tidigare. :P SÅ pass illa är det ju inte men känns som sagt plågsamt o höra om tidigare detaljerade förhållanden och dylikt.
    Satte i öronpropparna när sambons vän sa att "Jag skulle då aaldrig kunna vara trogen! Nån gång kanske jag växer upp (34 år) men tror uppriktigt sagt aldrig jag kommer vilja det!"
    Timmarna innan presenterade han sig för mig o berättade att han precis övertalat sin fru om att skaffa deras första barn"

DET fick mig att ligga sömnlös hela natten... Vad ere för fel på dagens samhälle?! Eller okej, vissa personer... Låg o bölade och tyckte synd om hans tjej som jag aldrig träffat hela natten. Usch!

• Lillywhite

Flisan79: Man blir ju mörkrädd hur vanligt det är med otrohet! Jag berättade för sambon imorse att jag hört detta och han sa också att "han är tyvärr inte den enda jag känner som inte kan vara trogen när vi är ute"
    Som tur är umgås dom egentligen inte mer än på jobbet (som sambon ska sluta på nu i juli) så jag slipper se hans tjej i ögonen för då hade jag nog uppriktigt sagt haft väldigt svårt att inte säga något.
    "Jag har precis övertalat frugan om att det är dags för oss att skaffa barn!" Idiot...

• Lillywhite

Iryelle och Flisan79:

Kan ju inte direkt säga att tanken att springa ner till källarvåningen och säga precis vad jag tyckte om det jag just hört inte slog mig- men gjorde det aldrig. Hade jag träffat honom innan han gick hem hade jag garanterat sagt vad jag tyckte.

Litar på min sambo när det gäller orohet- men å andra sidan verkar det ju vara så oerhört vanligt (främst här i stockholm!) så uppriktigt sagt vet man ju inte, men självklart måste man ju tro att så är fallet. Vill tro att han har samma syn på otrohet som jag och det hävdar han ju att han har också. Även om han inte verkar reagera lika starkt på när ens bekanta är otrogna- "Jag lägger mig inte i det, men det betyder ju inte att jag tycker det är OK" säger han. Men är majoriteten av ens vänner otrogna så blir man väl lite avtrubbad av det...

Men man kan ju se till sitt eget facit- har ju inte direkt gått igenom mina tidigare förhållanden/dejtanden utan att avslöja flertalet män med att vara otrogna... Inte så konstigt att man är lite skadad och känslig just nu kanske :P

• Lillywhite

En annan sak tjejer... lite sådär "intim krämpa" som sambon INTE ville höra talas om (konstigt!) när vi låg och kramades i sängen i förrgår.

Har ALDRIG haft svamp i underlivet men nu tycks svampsäsongen ha börjat! Sveda som F-N! Fruktansvärt vidrigt! :(

Andra dagen med Pevaryl nu och hoppas på förbättring... Nån som haft det och det har fungerat med receptfritt?

Insåg just att jag nog bara har en enda sak kvar på min checklista i "gravidteteskrämpor" som jag inte haft- och det är hemorrojder- ser fram emot när dessa dyker upp! ;) Usch!...

Svar på tråden BF september 2011