• miqaw

BF september 2011

LitenMy skrev 2011-01-18 10:53:36 följande:
    Nu kan jag lägga mig igen för jag blöder! Fan fan fan! Vilket fult spel och först se hjärtat sen börja blöda! Å helvete! Blöder inte massa och väntar på att kk ska ringa.....visste väll detta var för bra för att vara sant Gråter
    Nej nej nej, det var INTE så det skulle bli!!! Håller alla tummar och tår jag bara kan!!!
  • miqaw

Jag kan väl säga att jag är evigt tacksam någon högre makt att det aldrig blev barn med mitt ex... DÄR snackar vi STOLPSKOTT!!! Hans uppfostran var att kvinnan skulle göra allt hemma... Nu har jag, som några andra som det ser ut som, hittat "min" världens bästa! Han älskar att reda mig med att han alltid får göra allt osv men han tvekar inte en sekund på att hämta något om jag ber honom, städar som en gud gör han dessutom Flört Och det tar nog tid för en del killar... Min landade lite snyggt i söndags när vi i vår tvåa försökte klura ut hur och var vi ska få plats med skötbordet... Det löste sig men då såg jag hur han sken upp och var glad över att det är något på G.

• miqaw
    katzon skrev 2011-01-18 17:00:37 följande:
    Det är väldigt många som tänker göra KUB test, är det för att det är åldersrelaterat eller för att ni vill göra det ändå?

Det verkar som att det snarare är normen att göra KUB än att inte göra det, jag har aldrig ens hört talas om det förrän här i trådenObestämd
    Vi gör det också för att vi erbjuds och så får vi ta ställning efter det om det är någon förhöjd risk hur vi vill fortsätta.
  • miqaw
    Hannabus skrev 2011-01-19 15:24:57 följande:
    Så roligt :) Grattis! Jag är i vecka 8 imorn, känns kul att bebis stannar och växer till sig :) Idag ska jag mata med tacopaj på kvällen.. jag o mitt jäkla pepperonisug kommer svämma över pajen med pepperoni!

Men hörrni, mogen banan som äts av arbetskamraterna i fikarummet bara funkar inte för mig. hur gör ni när ni blir sjukt illamående bland folk? jag har ju inte berättat men vill inte bara gå ifrån heller.. se ju dumt ut.. Obestämd
    Min kollega åt lax i förra veckan och jag höll på att döööö!!! Tipset från mig, som i alla fall funkar med mig, i alla lägen vid otäcka dofter är att andas med öppen mun, inte via näsan alltså. Kan vara värt att testa Skrattande
  • miqaw
    sockerslav skrev 2011-01-20 10:32:36 följande:
    Min BM sa att samma sak gäller att lyssna på hjärtat. Det ska heller inte göras i tid och otid längre. Helst inte innan vecka 20. Förra graviditeten fick jag göra det i v. 14.
    Men hur är det då med oss som gör KUB???
  • miqaw
    She is Me skrev 2011-01-20 10:46:19 följande:
    det räknas som medicinska skäl.
    Tackar!
  • miqaw
    She is Me skrev 2011-01-21 10:33:18 följande:
    Är det bara jag som inte oroar mig för symtom, jag tänker att så länge jag inte blöder eller har krampaktig värk, så är allt som det ska.... nu har min illamående minskat och jag är bara glad för det.
    Jag kan inte påstå att jag oroar mig, däremot njuter jag av att behöva äta salta kex för att lugna illamåendet! Så som vi kämpat för detta lilla frö har jag lovat mig själv att i största möjliga mån inte klaga, så, SALTA KEX ÄR GOTT!!!!Cool
  • miqaw
    NornaB skrev 2011-01-24 14:21:04 följande:
    Oj vad jag är trött idag!!!! Helt sanslöst!! 

Har nu varit på hälsosamtal... Kändes rätt meningslöst egentligen mest prat om mat. Men fick lite tider till inskrivning och KUB iaf. Ska på UL för KUB den 9/3 kommer då att va i vecka 13+1 Blodprov skulle jag ta ca en vecka innan. Inskrivning blir den 17/3 och då är jag i vecka 14+2  
    Ska på hälsosamtal nästa torsdag, då vet jag vad jag har att vänta mig kan man säga... Sen har jag UL för KUB 7/3 och är också i v 13 då... Inskrivning hoppas jag det blir snart så man kommer någonstans... bara vänta och se!
    Däremot har tröttheten lugnat sig något, men idag har illamåendet slagit till så efter samtal med BM är det åksjuketabletter som ska testas ikväll och förhoppningsvis kan jag återvända till jobbet imorgon.
  • miqaw
    MoonFlight skrev 2011-01-25 04:07:07 följande:
    Dagarna går allt får sakta.... Undrar om man hinner med mer på dagarna nu då eftersom dom är "längre" än innan man var gravid...

Är så tacksam för att illamåendet inte börjat än. Var så risig dom första 2 gångerna och slipper det gärna denna gång!
    Fast mår man illa känna det som säkrare tecken på att allt är som det ska ( även om inte alla mår illa men ändå ).

Vart bor alla någonstans?
    Själv finns jag utanför Gbg ca halvvägs mot Trollhättan.
    Jag har gått och längtat efter illamåendet och det skulle jag ju inte ha gjort. Fick gå hem från jobbet igår och stannar hemma även idag då Postafen inte riktigt kommer åt illamåendet trots mat... Hoppas kunna gå imorgon igen, för jag antar att det bara är att vänja sig. När man sitter i kundtjänst är det dock kanske inte riktigt snällt mot kunderna att jag sitter och är slö och seg och dessutom rapar i tid och otid. Har dock sluppit spy men när man tänker efter, vilket är värst? Konstant illamående eller spy så att det lugnar ner sig?

Jag finns i Linköping.
  • miqaw
    Mliic skrev 2011-01-25 11:47:08 följande:
    Jag hoppar in här om det går bra? Går in i v9 idag:)

Har en fråga såhär direkt, får alla göra vul? Känns som alla här har gjort ett eller ska göra det!! Vad måste man göra för att få det?
    Jag kommer inte att göra VUL och de flesta som gör det har historia med bla MF bakom sig eller om man är väldigt orolig osv.
Svar på tråden BF september 2011