BF september 2011
Någon annan som har nå tips för att minska yrsel & svimningskänslan?
Inga tips tyvärr...

Jag har tänkt söka att få GP 2 mån innan BF vilket jag förstått är då man kan få det som tidigast. Jag har BF 9 sept så får jag det beviljat går jag på GP från 9 juli och har då tänkt att inte ta ut nån semester utan sparar den. Det är ju bara en liten del av föräldraledigheten som är semestergrundande så det är väl bra att försöka spara så mycket man kan.....
För mig är det dags för KUB imorgon!
Jag åkte dit för 3 veckor sedan men var inte längre gången än vecka 9+4 då. Imorgon räknar de med att jag är i vecka 12+4.
Håll gärna en tumme för oss! =)
Dåligt resultat på KUB för oss idag. Blodprovet såg bra ut, men nackspalten var 3,7 mm och gav oss sannorlikhet på 1:11 att det ska vara DS och 1:3 att det ska vara fel på 13 och 18. Känns förjävligt och vi är ledsna!
Vi fick prata med en läkare direkt, och vi kom fram till att göra fostervattensprov den 20 april. Sen får vi vänta hela påsken på besked. 1/3 betyder ändå 66% chans att det är friskt, svårt att tänka positivt just nu, men vi får ändå försöka...
Hade planerat att vi skulle shoppa ett par mamma-byxor till mig efter testet när vi ändå var in till stan, men jag orkade inte!
Varför ska detta hända just oss? *ledsen*
Vad goa ni är, det värmer ska ni veta!
Känner mig förhållandevis lugn idag måste jag erkänna. Igår satt jag o grina som en tok när vi pratade med läkaren som gav oss information. Det jobbigaste just nu är den förbannade väntan, först att man ska vänta 2 veckor på att göra fostervattensprovet och sedan ytterligare en vecka på resultatet.
Vi fick ju även sämre resultat på kromosom 13 och 18, där är det 1:3. Är det fel på dem kromosomerna så är det ofta att det leder till missfall och om de klarar födseln så lever de inte många månader utanför magen. Att vara med om det är nog otroligt mycket tuffare än att välja att avbryta graviditeten om ett par veckor om det visar sig vara kromosomfel. Så på det sättet är jag oerhört lättad över att vi gjorde KUB.
Risken för DS är 1:11. Läkaren förklarade att om de barnen med DS bara har kromosomfelet så får de bara ett annorlunda utseende. Men i de flesta fallen så får dessa barn följdsjukdomar som hjärtfel och de har det ganska svårt för sig i skolan osv. Min mamma som jobbar som förskollärare tycker inte alls att man ska tycka att dessa barn "bara" har DS. Så är det fel på bebisen så tror jag faktiskt att vi avbryter graviditeten.
Men jag förstår inte riktigt, bebisen i magen är ser så frisk och kry ut. Den hoppar och skuttar i livmodern, vinkar och suger på tummen. Så på nåt sätt har jag svårt att kunna förstå att den lilla inte är "normal".
Försöker även tänka på att det finns chanser att det inte är något fel. Det är som många skriver, många av de med dåligt resultat från KUB är ändå fullt friska. Nackspalten på vår bebis var det som drog ner resultatet, den är 3,7. Men när jag läser andra trådar här så är det ju många som får en nackspalt på mellan 6-8 när de har DS, så då tycker jag att vi ligger rätt långt ifrån. Det hade känts tryggare om det var blodprovets värden som såg konstiga ut, för det känns lite mer som det beror på dagsformen. Men trots allt så är det väl postitivt att mitt blodprov inte tyder på kromosomfel.
Ja, det snurrar många tankar i huvudet, men vi har mycket att göra de kommande veckorna, så jag hoppas tiden kommer rusa iväg och att det snart är påsk och vi får ett besked!
Här kallar vi den i magen för Krumiluren =)
Åhh vad jag hoppas att det är en frisk krumilur! Blir tokig över att vänta på det förbaskade fostervattenprovet, och sedan ytterligare en vecka på svaret, jag kommer bli ett nervvrak under tiden!!! Grrr
Lycka till, till alla er som ska göra RUL idag och de närmaste dagarna! Gud så spännande! =)
Ser fram emot era uppdateringar om hur det har gått!