Inlägg från: sockerslav |Visa alla inlägg
  • sockerslav

BF september 2011

Usch, jag börjar bli nojig. Jag är aldrig nojig annars ju.

Mina symtom har helt försvunnit. Jag är inte alls lika trött, mina bröst är inte lika ömma. Jag känner ingen molvärk (har jag visserligen inte gjort nån gång, men i förra graviditeten var den olidlig...) Jag kände av domningar i händer och fingrar för ett tag sen så jag var hos arbetsterapeuten igår och fixade skenor till händerna eftersom det är samma krämpor som i förra graviditeten när jag hade karpaltunnelsyndrom.

Nu är jag orolig för att det är något galet. Ska ringa min BM imorgon.

Kanske har att göra med att en vän fick avsluta sin graviditet igår i vecka 21. Barnet var sjukt, med hjärtfel, kromosomfel och fel på lungorna.

• sockerslav
    Flisan79 skrev 2011-02-01 21:02:28 följande:
    Ja det låter som hjärnspöken. På tal om spöken har du väl läst tidigare diskutioner om spökveckorna. Kanske du hamnat i dem?
    Nä, jag har inte läst på ett tag. Någon som vill ge en resumé?
  • sockerslav

Hej på er.

Jag är sugen på att göra ett VUL, mest för nyfikenhetens skull. INte för att jag är orolig.

Kan man bara boka en tid på närmaste privata klinik, gå dit, pröjsa och fläka upp sig? Eller måste man sen gå där hos BM resten av graviditeten?

Funderar på Carlanderska i Gbg.

• sockerslav
    jessii87 skrev 2011-02-06 09:59:01 följande:
    Ja man är väl glad att man slipper känna av alla krämpor men samtidigt hade jag nog kunnat stå ut med något bara för o känna att det verkligen finns något där inne. Det känns nästan lite overkligt nu när alla symptom avtagit i princip. Visst är jag konstig i magen, med gaser o annat. Men det kan ju bero på vad som helst egentligen. På tisdag har jag bokat tid för tidigt UL. Det ska bli underbart att äntligen få se det lilla livet i magen. Hoppas hoppas verkligen det lever.

På mamamia i Gbg där jag ska göra mitt ultaljud gör de på magen från vecka 9 o jag är i 9+4 på tisdag. Hoppas verkligen man ser något... man betalar ju trots allt pengar för att få se.. Någon som har erfarenhet av tidigt ultaljud på magen? =))

Ha det super! O njut av denna underbara resa! Hjärta Skrattande
    Går du på Mamma Mia i vanliga fall eller ska du bara dit på ultraljud?

Jag undrar eftersom jag går på barnmorskemottagningen på min lokala vårdcentral och där får man inte göra VUL om man inte har speciella skäl. Jag är bara så förbaskat nyfken så jag funderar på att göra ett UL privat. Kan verkligen inte vänta två månader till RUL. Så jag undrar om man bara kan boka en tid, betala och göra UL och sen inte ha med Mamma Mia att göra nåt mer......
  • sockerslav

Nu har jag bokat tid för ett extra UL. På tisdag kväll nästa vecka.

Åh, vad jag är nyfiken......

• sockerslav

Idag var vi på ultraljud. Jag blev flyttad till 30/8, men hänger kvar här ändå!

Allt såg bra ut, den lille krabaten var livlig och rörde mycket på sig, speciellt armarna. 

Svar på tråden BF september 2011