Inlägg från: lillagreizn |Visa alla inlägg
  • lillagreizn

BF september 2011

Wiiiiie!! Allt så bara bra ut, han trodde blödningarna kunde beror på att menscyckeln fortsatt även fast jag är gravid. För allt var då slutet och fint, ingen tendens till att nått var påväg och öppna sig, så inget missfall här inte Skrattande

Vi gjorde både ett UL & VUL, kan säga att vi har en liten kickboxare där inne, armarna viftade i luften och benen sparkade åt sidorna. Den ligger i hårdträning :D Hehe! Inte konstigt jag har ont, om jag blir extra känslig när jag har blödningar och den är i full fart att kickboxas där inne :)

Tack för alla värmade kommentarer och stöd! Glad

• lillagreizn
    Jag blev väldigt rädd när BB sagt som dom sa, att det förmodligen var missfall på g, men dom hade så jävla fel som dom kan ha! Är galet glad att jag fick komma in på en gynundersökning så fort, sist när jag hade blödningar så fick jag vänta en vecka. Om jag får blödningar nästa månad vid den här tiden, kommer jag nog ta det med lite mer ro, eftersom det då är 3 månaden på rad jag blöder. Min kropp verkar tydligen inte fatta att jag är  gravid :)
  • lillagreizn
    CEEW skrev 2011-03-30 09:48:56 följande:
    Någon som vet hur det gått för lillagreizn?
    Jag har inte varit inne på några dagar och sist jag läste skulle hon in på gyn om jag minns rätt....?
    Allt gick bra för mig, det var inget missfall på g här inte allt var slutet och fint och vi hade en riktig vilding där inne :) På ultraljudet såg det ut som att den höll på men någon form av kickboxning :) Läkaren där sa att jag inte skulle oroa mig alls utan att jag tydligen har blödningar, men det är ingen fara är som en lättare form av mens.
  • lillagreizn

Mina problem verkar bara avlösa varandra, jag har jätte problem med att jag får smärtor när jag står upp längre än 10 minuter eller varit aktiv, som om jag går å handlar eller  något. Lite jobbigt eftersom jag är i gång hela tiden på jobbet (jobbar inom vården) är som ett skärande känsla, som får livmodern att dra ihop sig, någon som vet vad det är??
    Sedan till ett annat problem, hur gör man för att byta barnmorska? är inte alls nöjd med min, hon är så sjukt nonchalant.
    När jag ringer till henne om mina problem verkar hon inte ens bry sig, ringde till henne angående min yrsel och svimningskänsla och sa att jag tror att nått är galet och hade gärna velat göra en kontroll, Då säger hon bara ja men du ska juh på gyn, dom kan kolla det. Jag nämnde det för läkaren där och han tog bara en blodsocker som var bra inget annat, å jag känner verkligen att jag inte vill ringa till min barnmorska när det är nått. Har känt noll förtroende för henne från första dagen jag träffade henne, har ringt till henne angående mina blödningar oxå och det har hon inte heller varit sådär brydd i, inte kollat upp hur det gått, inte frågat när jag ringt nästa gång..

Vill helst inte säga det till bm face to face, alltså hur gör man? Kan man ringa en annan barnmorska och förklara läget och säga att man skulle vilja byta?

• lillagreizn

Man får hoppas det är nån annan som svarar, kan man testa ringa på nån annan av bm nummer annars??

• lillagreizn

Har fått byta barnmorska och jag gjorde verkligen rätt val. Ringde en annan barnmorska och förklara läget samt hur jag mått. Jag tog upp min yrsel med den nya barnmorskan och då säger hon att det inte är så konstigt med tanke på att det står i min journal att jag har lågt blodtryck. Jag blir nästan arg när jag hör detta eftersom jag senast i måndags tog upp det med min gamla barnmorska å hon visste inte vad det berodde på. Blodtrycket i min journal är dessutom inskrivet under inskrivningen för länge sen. Även då frågade jag om allt såg bra ut och hon sa joo.

• lillagreizn
    hanna elise skrev 2011-04-05 10:49:20 följande:
    panik!

Har haft en känsla i 2 dagar att ngt är fel, har haft ont och inte känt bäbis ngt.
    Nu när jag var på toa så kom det blod på pappret.

jag får inte tag på ngn barnmorska heller. Sjukvårdsrådgivningen fick tag på en läkarssekreterare som skulle försöka få ngn att ringa mej under dagen.
    *gråter* 
    Ring direkt till gyn och se om du kan få en tid där, det har jag gjort när jag inte har fått tag på min barnmorska.
Svar på tråden BF september 2011