-
Åh nej nej nej!!! Stackars stackars!! Håller tummarna för er!! Kram!Cornellia skrev 2011-01-06 19:57:40 följande:Min man pratade med någon akuten och han sa att det troligtvis var ett missfall, han skulle höra av sig igen när han pratat med gynläkaren, vi kanske skulle behöva åka dit på koll. Hoppas det, då vet man juh iaf. -
Tog ett CB Digital idag ändå
5+1 är det för mig idag, 3 veckor och 2 dagar sedan inseminationen (som då skedde på eftermiddagen, så antar att befruktning skedde under natten eller dagen efter). Nervöst att testa idag, konstigt nog... Men det stod Gravid 3+ efter någon minut! Piuuh!!
Jokkan och Cornellia: Håller tummarna för er!!!
Och jag har definitivt lugnat ner mig gällande symptom, faktiskt... Har insett att brösten är lite mindre ömma och mindre svullna på morgonen för tillfället och tänker att, shit, jag gick ju precis in i vecka 6! Vad mer kan man begära?? Tja, och mer än att hoppas och tro på att just detta frö är vårt, det kan man ju inte
-
Men hur många test har du testat med tidigare? Och vilka märken var det? Tester kan definitivt visa olika, jag fick t.ex. ett mycket mycket svagt streck på Rfsu's test på BIM efter att ha testat starkt med CB på morgonen.Kitty 82 skrev 2011-01-07 15:42:22 följande:Jag vet inte VAD det är som händer men jag känner bara att jag håller på att bryta ihop total och bara gråter av förtvivlan.
Tog ett billighetstest köpt från tradera nu som visade fett NADA.
Har de andra testen bara varigt spökstreck?
Jag tänkte köpa ett CB digital nu för att få svart på vit och det står man kan ta det 4 dagar innan bim emn alltså jag skulle ha bim nu idag 7-10 jan men ska jag vänta till imorgon på morgonen o ta eller går det bra idag?
Jag kommer säkert få "Inte gravid"
Svagt plus är alltid ett pluss,,,hmm bullshit enligt mig *snyft*
Men för att vara säker: testa med morgonurin när du testar med CB digital!! Är du inte helt säker på när du har BIM skulle jag vänta ett par dagar... dumt om du blir ledsen i onödan ju
Håller tummarna! -
...och Kitty: 4 dagar innan BIM visar korrekt för 53% av testarna, enligt CB! Så vill du verkligen ha svart på vitt bör du nog vänta till den 10:e!!
-
Fråga om foglossning: Hur tidigt kan man känna av det?
Det känns ju nästan absurt att jag skulle ha det såhär tidigt, men jag har liksom en massa stickningar och minihugg i ljumsken och det värker i höfterna och korsryggen så förbaskat. Tänkte det berodde på mitt lilla hemmayogapass från häromdagen, men alltså såå mycket träningsvärk borde jag ju inte få (för så tungt var det inte).
Kan inte ringa BM idag heller, men man vill ju veta vad detta må betyda... -
Tack ni som svarat om foglossning! Jag hoppas sannerligen inte att mina ljumskstick och -ilningar tyder på det... såhär tidigt liksom, då blir det ingen skojig graviditet! Men huvudsaken är att inte fröet tar skada iaf. Pratade med Vårdguiden i morse och hon tyckte i alla fall inte det lät som nåt farligt, eftersom jag inte har ont hela tiden. Avvaktar helt enkelt...
-
Aj!!! Ja, shit då väntar kanske inga roliga veckor för dig?RonjaLi skrev 2011-01-08 18:02:07 följande:Jag har foglossning och sååå jäkla ont i ischias
Hade grym foglossning när jag väntade sonen! De sista månaderna kunde jag i stort sett inte gå.
Min kropp har ännu inte läkt ordentligt (sonen är 2 år och 3 mån) så det är nog därför jag börjat få ont så tidigt.
Jag har ju aldrig varit gravid förr, så jag vet inte... men har lätt för att få ont i ryggen, har ofta en hel del knutor och värk hit och dit, så visst, det kan ju bli så.
Kissnödigheten har i alla fall kommit igång ordentligt. Två gånger per natt är jag uppe, trots att jag undviker att dricka en massa på kvällen, och på vägen hem idag höll jag verkligen på att explodera trots att jag kissat precis innan jag lämnade vännerna jag var hos. Puuh. DET är dock bara ett trevligt problem
-
Jag ringde vårdcentralen om det här med vaccinering, eftersom min mamma hetsade om att jag MÅSTE ta sprutan. Sjuksköterskan som jag pratade med lät väldigt skeptisk dock, hon tyckte det kändes dumt att ta sprutan så tidigt i graviditeten när fostret utvecklas som mest, eftersom man inte vet hur det kan påverkas... men hon sa att jag skulle prata mer med min BM om saken. Möte först 27 jan dockk03san skrev 2011-01-08 22:42:10 följande:Så tråkigt att höra IZZ!
Jag undrar hur ni ställer er till att vaccinera er mot svininfluensa/influensa? Tydligen prioriteras gravida inom vissa landsting och rekommenderas att ta spruta nr 2, medan andra landsting menar att det räcker med sprutan förra året.
Ha en fortsatt go helg!
-
Alltså puh, det är inte kul hela tiden med denna "spänning" i att inte veta fullt ut att fröet mår bra och att det kommer sitta kvar till september...
Är så vansinnigt yr sedan igår. Varje gång jag reser mig får jag värsta blodtrycksfallet, ibland kan jag inte se på ett par sekunder och det snurrar jättemycket. Jag har tendens i vanliga fall till att få blodtrycksfall (eller vad det nu är), men nu tänker jag ju mer på det. Fick ett mastodonthugg nyss också i höger sida, bredvid livmodern liksom och ner mot nederdelen av magen. Skiträdd.
Fan, när man lyckas att tänka bort oron för ett tag och verkligen försöker glädjas fullt ut så dyker nånting upp som gör att den kommer tillbaka
-
Ja, jag läste det sen också och blev lite gladare/lugnareRonjaLi skrev 2011-01-09 16:09:27 följande:Men yrsel står ju att det är ett vanligt gravsymptom vid den här tiden!
Jag har haft blodbrist flera ggr i livet också, så det kanske är på väg tillbaka... Nu har jag i alla fall varit och TRÄNAT och kroppen svarade riktigt bra och var på g efter förkylningen. Yes! Lyssnade noga på kroppen och den ville köra på idag, så det blev ett ganska hårt pass - spinnpuls intervall
Namn, ja! Jag vill inte bestämma något innan jag ser bebisen, man vet ju aldrig vem det är som tittar fram...
Vi har lääänge kallat vårt kommande och nu vårt befintliga frö för Ines som vi båda gillar, men nu börjar jag tröttna på det, haha. Vi har liksom redan tjatat ut det under hela förra året... men blir det ett barn som ser ut som en Ines så är det ett toppförslag. Olivia gillar vi också (jag är särskilt förtjust i detective Olivia Benson i Law and Order SVU, så lite efter henne blir det i så fall
) Eddie tycker jag också är fint, och Elliott (fast det heter en av våra nära vänners barn) och även Finn och Jack. Korta namn är vi i alla fall överens om