Inlägg från: Cornellia |Visa alla inlägg
  • Cornellia

BF september 2011

NornaB skrev 2011-01-14 22:06:24 följande:
    Ja, det kommer nog att dröja innan min mage förvandlas till en gravidmage Jag har lite fett som kamouflage Tungan ute  HaHa 
    Samma här....fast jag vet inte om det går under kategorin "lite"

Undrar när det verkligen börjar märkas? Gissar att under ett ganska långt tag kommer det dessutom bara se ut som om man dykt alldeles för djupt i godisskålen.
  • Cornellia
    MelindaBjörk skrev 2011-01-14 22:15:08 följande:
    hahaha.. fast man kommer ju svullna upp lite ^^
    Ja, fast jag gissar att det inte kommer se ett dugg "gravidigt" ut på mig, utan mer som om jag haft en ordentlig chipsorgie.

Jaja, det spelar absolut ingen roll för mig, jag är fortfarande ordentligt glad och förvånad över att jag överhuvudtaget har ägglossning och är gravid. BM sa att det var lite ovanligt vid mitt BMI.
  • Cornellia
    givinglife skrev 2011-01-16 15:33:19 följande:
    uscha vilken helg... lillan är sjuk och extret mammig, hon luktar sådär typiskt sjuk så jag nästan kräks när hon kryper upp i famnen... men bara att kämpa emot o ge henne så mycket mys vi bara kan!

Imorn inskolning på dagis(om hon är frisk nog...)

Det gär mig så frustrerad detta illamående, men jag är ju glad för det också.

Längtar så till september!
    Hur ska ni andra göra, ta reda på könet? Vi har bestämt att göra det den här gången, men det är några veckor kvar till RUL, så man kan ju ändra sig.
    Vi ska garanterat ta reda på kön. Om dom inte ser vid RUL så kommer vi göra ett köns-UL.
  • Cornellia

Vad har ni för arbetsnamn nu då?

På VULet så såg det ut precis som en Pacman, så det har blivit arbetsnamnet här hemma

• Cornellia
    Gloria skrev 2011-01-18 09:47:42 följande:
    Ensamamammorsomintesöker;) ska bara tillägga..tro inet att vi med karlar hemma får så mkt hjälp/stöd eller whatever av de.Vi e mer ensama än ni kan tänka er.Pappor är bara figurer.Eller som jag brukar säga "extra barnet".Självklart finns pappor som bättre föräldrar än mammor,men de flesta karlar..det tar år för de att leva sig i en föräldrarroll..
    Vilken trist inställning, och grov generalisering.
  • Cornellia
    Renni skrev 2011-01-19 10:12:13 följande:
    Håller alla mina fingrar & tår för er som blöder, hoppas att det inte är mf....

Själv är jag som en zombie... Äter Lerigian Comp morgon & kväll men inte ens det hjälper fullt ut emot illamåendet och dessutom blir jag JÄTTE trött....Gahhh... jag hoppas att det försvinner till vecka 12 bara...

Hur ska man orka jobba?
    Jag fattar inte heller hur 17 man ska orka. Är så trött hela tiden, och varje dag måste jag åka hem på lunchen för att sova en timme. Dessutom sover jag middag när jag kommer hem efter skolan oxå.

Jag hoppas det går över snart, för det börjar verkligen bli ohållbart.
  • Cornellia

Då är man i vecka 9!+3 (eller 10+3 enligt barnmorskan).

Jag har varit så jäkla trött dom senaste veckorna, men det verkar som om det håller på att släppa, i helgen har jag orkat vara vaken hela dagarna utan att sova middag.

I veckan ska jag till BM för provtagning och grejer, ska bli superspännande. Dessutom har jag nu fått kallelse till dietist som jag ska träffa nästa vecka.

• Cornellia
    kantarellkisse skrev 2011-01-24 02:03:58 följande:
    Såklart du är upprörd! Har tyvärr också varit där fast utan barn. Jisses... Hysterisk är kanske inte rätt ord, men han finns liksom inte kvar mer. 7 år avslutades på en dag. Du skall och bör vara hysterisk, han kommer förmodligen vara jättelogisk med att det inte är någon fara, att du överreagerar. Det gör du inte.

Ego. Jag trodde att jag drabbats av graviditetsillamåendet från helvetet och var helt övertygad om att jag inte skulle överleva de närmsta veckorna om det skulle vara såhär. Började efter några timmar ana ugglor i mossen när febern steg. Vinterkräk! Det måste verkligen vara en av de vidrigaste sjukdomar som finns. Jag minns det sista dygnet i dimma. Kaskadspy, somna sittande och sedan vakna för att kaskadspy igen... Blir rätt rädd för att jag ju valt att bli ensamstående förälder. Aldrig att jag kunnat ta hand om ett barn under de värsta 12 timmarna. Det fanns ingen styrsel i någonting. Ingen möjlighet att ens försöka skärpa mig och göra någonting. Vad gör man om man blir så akut sjuk med ett spädbarn?? Vänner och föräldrar i all ära men jag hade inte klarat 2 timmar själv i väntan på assistans.
    Då är det tur att barn troligtvis inte hinner må särskilt dåligt under två timmar, och i riktigt akuta fall så skulle man klara det ändå, bara för att man måste.

Jag tror att man klarar det man verkligen måste. Men man värderar nog måste lite annorlunda i den situationen.
  • Cornellia
    SannaMac skrev 2011-01-24 21:25:44 följande:
    Vad gulligt att du undrar Och härligt att det gick bra för dig!

Det gick BRA! Kom dit i morse något försenade pga. skitbuss, tänkte att "tänk om det inte är nåt där inne???" men så stoppade hon in staven och vi såg den lilla räkan direkt. 13 mm stor, med ett fint pickande hjärta och helt perfekt på alla sätt och vis Enligt barnmorskan bara att njuta nu, och så sa hon att jag är på 7+5 istället för 7+4 (vilket FL har sagt hela tiden ).... japp, gravid på riktigt!

...och nu vet hela släkten och några till...
    Vad roligt!
  • Cornellia
    skomakarfrun skrev 2011-01-25 09:20:04 följande:
    Mitt illamående är som värst på eftermiddagen/ kvällen så jag hoppas jag klarar av skolan som börjar på måndag. Har lite smått panik inför de, inte kan jag sjukskriva mig heller...
    Jag ska dessutom pendla 1 h enkel väg, spännande på hemvägen.... Not!

Jag är verkligen dålig på att hantera illamåendet ligger bara i soffan och tycker synd om migsjälv. Samt tvingar alla att serva mig hela tiden...

Jag bor i Gävle
    Kul med en till i Gävle, vad jag sett så är vi tre i tråden nu.
Svar på tråden BF september 2011