• betula

BF september 2011

Det känns som väldigt många tänker göra vul?

• betula
    hanna elise skrev 2011-01-10 10:48:55 följande:
    Verkligen!
    Här får man inte göra det om det inte finns väldigt starka skäl.
    En vän har haft tre MF och blev orolig när hon i denna grav fick väldigt ont. Hon fick ringa och gråta i telefon innan de gick med på att ge henne ett VUL.
    Så jag tänker inte ens försöka...  
    Jag känner likadant. Måste ju finnas en anledning till varför man behöver kunna motivera att göra det om man inte gör det privat/betalar för det?

Och visst skulle det vara skönt om det såg bra ut och missfallsrisken då skulle minska till 3%, men ser det bra ut så är det ju bra även om man inte kollar på det ;)

Jag har heller inga planer på att försöka fixa ett vul. Har ju redan en tid till ul i v 12 och även om det känns förbannat långt borta så är det ju inte så fasligt länge tills dess.
  • betula
    She is Me skrev 2011-01-10 10:53:07 följande:
    ja det verkar så, de flesta gör kanske privat, eller betalar för det...  Här är det också synnerliga skäl för att få VUL, jag tänker att jag väntar... ska ju ändå göra KUB senast v13.... 
    Har ingen aning om vad som gäller här faktiskt, då jag inte ens bemödat mig att fråga. :P Tycker bara att överallt om ul läser man att man faktiskt inte vet alla effekter som det kan ha på fostret och att man därför bara rekommenderar medicinska ul. Och visst skulle kanse ett vul lugna mig, men jag kan inte direkt påstå att jag är så orolig (trots tidigare missfall) att det är värt det.
  • betula
    Cornellia skrev 2011-01-10 11:23:35 följande:
    Nu kan jag äntligen uppdatera hur det gått för mig efter blödningen i torsdags.

Det har varit en rätt så upp och ner helg, man har velat hoppas att jag fortfarande har kvar pyret, men samtidigt, blod med klumpar är inte alls bra.

Hur som helst fick vi en jourtid för vul idag. En manlig gynekolog, han verkade nästan lika nervös som jag, och när han säger att han måste konsultera en kollega så trodde man ju att hoppet var ute.
    Men kollegan kom, och bara på några sekunder kunde hon peka ut ett litet pulserande hjärta!  Solig

Vi har vårt lilla gryn kvar!

Det dom sa var att det var litet, och att det måste vara tidigt i grav. Jag vet juh när pyret blev till, exakt för 31 dagar sedan, och det blir väl typ v 7? Gyn sa iaf att det var 6 mm långt och i vecka 5, men då kanske hon räknar från befruktningen (isf stämmer det ju)? Men lite konstigt att gyn inte räknar på samma sätt som BM.
    Vad underbart att höra!!
  • betula

Fasen idag mår jag illa :( Vaknade och trodde ja skulle spy, men lyckades ta mig upp och få i mig frukost och då brukar det ju släppa. Lättade lite, men sen när jag gav hundarna frukost så plockade jag fram lite rester av en grillad kyckling från igår och det höll på att vända sig igen. Den kycklingen var supergod igår och jag tänkte att detta kommer jag sukta efter hela graviditeten. :P Nu klarade jag inte ens av att vara kvar i rummet efter jag serverat hundarna, fy så det luktade!

• betula

Bröst ja... JAg går i sportbh mest hela tiden och där är inga problem att f plats fortfarande. Tycker väl brösten känns "fastare", men vet inte... Sambon var helt övertygad om att de hade vuxit iaf :P

• betula

Har ljust ljust ljust rosa flytningar nu. Och även om jag försöker övertyga mig att det är helt "normalt" och ofarligt kan jag inte riktigt tro på det. :( Särskilt då det var i v 7 som jag fick missfall sist jag var gravid. :(

• betula
    Jokkan skrev 2011-01-10 23:54:11 följande:
    Vi hoppas allt går vägen!! =) Är visst inte så ovanligt med flytningar och blödningar.

Hur känner du dig i kroppen?

Mvh
    Jokkan
    Har mått skitilla hela dagen. Förra grav. mådde jag skitilla hela tiden, redan långt innan +et. :/
  • betula
    Jokkan skrev 2011-01-11 00:04:02 följande:
    ..allt är nog som det ska! =D Illamående är bra, önskar jag hade mer av det.

Mvh
    Jokkan
    Jo ja hoppas det. *suck*
  • betula
    Ellebellebi2010 skrev 2011-01-11 06:59:30 följande:
    Betula: Jag har haft ljusbruna flytningar sedan jag plussade, lite, men ändå varje dag. Läste några trådar här på FL o det kan tydligen vara så. En tjej hade haft det i flera veckor o hade en son nu Men visst, jag väntar med att berätta tills de slutat! Eller efter ev. VUL.
    Jag hade lite brunaktiga flytningar vecka då ja skulle ha mens, men sen har det varit som vanligt (kanske lite rikligare m flytningar). Hade jag haft det hela tiden tror jag det hade känts lugnare... Men men... fortfarande bara ljust ljust ljust rosa och inge magont eller liknande iaf, så jag skall hålla mig lugn :P
Svar på tråden BF september 2011