BF september 2011
Läser om att många känner sig nere. Jag har också gjort det nu senaste dagarna. Kan det ha att göra med vilken/vilka veckor man är i tror ni? Jag gick in i v 16 igår...
Hoppas inte det håller i sig resten av graviditeten bara 
Läser om att många känner sig nere. Jag har också gjort det nu senaste dagarna. Kan det ha att göra med vilken/vilka veckor man är i tror ni? Jag gick in i v 16 igår...
Hoppas inte det håller i sig resten av graviditeten bara 
Alcastar: Hoppas verkligen att båda är friska! Håller tummarna!
Cornelia: Lycka till, det går nog fint!
Idag fick jag verkligen ett rejält bakslag. Är i Alperna nu och åker skidor och herreguuu vad jobbigt det är att åka nu när jag är gravid! Har aldrig känt så här tungt förut. Blev yr och illamående med när jag åkte upp i kabinbanorna. Det är ca 3000 m högt här så jag antar att mitt låga blodvärde och att hjärtat måste jbba hårdare ändå nu var anledningen till det.
Dessutom var det lavinfara imorse så de hade inte pistat backarna sen igår och det var fullt med lössnö som gjorde svängarna extra tunga.
Kommer nog inte åka skidor nån mer gång som gravid iaf

JIPPI!!! =)
Jag har nu fått klart från Försäkringskassan att jag kommer få graviditetspenning under hela graviditeten pga arbetsförbud från läkare och arbetsgivare. Gud så skönt!
Det är i princip första gången jag är i kontakt med försäkringskassan och det gick förvånandsvärt smidigt. Man har ju hört så mycket konstigt så jag hade inte förväntat mg detta...
Fick till o med pengar från och med den dagen jag stannade hemma, eftersom jag visste om riskerna med att vara gravid på mitt jobb. Detta trots att inte alla papper var inne förrän 14 dagar senare. Helt fantastiskt!
Nu kan jag pusta ut och veta att jag får stanna hemma med betalning fram till september/oktober.
Firar med lite saltlakris! =P
Välkommen Tessa! Angående Järnvärde så hade jag 106 i v 6 trots att jag tog järntabletter redan då. Tar alltid järntabletter eftersom jag ligger lågt hela tiden. Sen när jag var på inskrivningen i v 14 hade det gått upp till 121! Har nog aldrig haft så högt, men bm sa att en del får högre Järnvärde under graviditeten. Mamma hade likadant som jag. Idag blir det ingen skidåkning för mig pga olyckan igår. Är helt blåslagen, men utan brutna ben :)
Alcastar: Hoppas båda är friska!