• velvet

BF september 2011

har verkligen panik nu... ställde mig på vågen och har gått upp 5 kg... :( är i v. 18! känner mig helt förtvivlad.

• velvet
    MissMarilyn skrev 2011-04-05 19:22:38 följande:
    Det behöver du verkligen inte göra!!
    5kg är helt normalt!
    är du säker? :(

vet inte vad jag har gjort för fel... :(((
  • velvet
    MissMarilyn skrev 2011-04-05 19:30:16 följande:
    Du har inte gjort ngt fel.
    Jag har redan gått upp 4kg och då är jag överviktig sen innan!

2-5kg i början är helt normalt!

En del går upp mer en del mindre.
    Min syster gick upp 8kg när hon väntade tvillingar, sedan när hon väntade sin son för två år sen gick hon upp 20kg.
    Det är så olika beroende på graviditet!
    tack för dina lugnande ord... dom gjorde faktiskt min kväll. :)
  • velvet
    VeronicaNyberg skrev 2011-04-05 23:03:02 följande:
    Nä, gjorde ett extra. Hon var ganska så säker på pojke...men neeee...håller inte med :-P
    men barnmorskan borde väll inte säga att det var inte kille om hon inte trodde det?
  • velvet
    VeronicaNyberg skrev 2011-04-06 08:29:29 följande:
    Alltså..jag tvivlar inte på att hon faktiskt trodde att det var en kille...men jag tror hon har fel :-P
    jaha, då förstår jag! :)

jag har ingen aning om hur skickliga dom är på att se kön, men jag har fått höra att det är svårare att fastställa att det är en flicka än en pojke. att om man ser att det är en pojke så är det ganska säkert att det är det.

får jag fråga vad du "önskar" dig?
  • velvet
    Jo El skrev 2011-04-06 10:15:49 följande:
    Åh blir så avundsjuk på alla som varit iväg och sett att allt är bra med dem små!! <3 Grattis till både pojkar och flickor!
    Jag har inte RUL förrän 18e, känns som en evighet!!! Jag längtar så!
    hihi, jag ´hade också RUL-tid den 18 men ringde precis och ändrade till nästa torsdag...

skyllde på jobbet.

:D
  • velvet

Appro på kön...

Vår städerska frågade mig om jag visste vad det var, jag svarar nej varpå hon då frågar om jag ville ha en flicka eller en pojke. När jag svarar henne att det inte spelar någon roll så berättar hon att hon verkligen önskade sig en flicka, vilket hon också fick. Hon fortsatte mala på om hur mysigt och gulligt det är med en flicka.

Jag får väll förutsätta att hon inte menar någonting illa, men jag kan inte hjälpa att känna mig lite stött. Det känns nästan som att det är allmänt accepterat, framförallt bland kvinnor, att tycka att det är lite bättre att vänta en flicka?

Kommer nog att tycka att detta är ännu jobbigare om jag får reda på att det faktiskt är en liten kille...

• velvet
    Sofiafia82 skrev 2011-04-06 14:16:17 följande:
    Har varit på ultraljudet idag och ville inte veta kön. Ändå så säger hon som kollar tex "nu vänder han på sig" och "vad busig han är som inte vill vara still". Ibland sa hon även bara "bebisen". Tror ni hon menar att hon såg att det var en pojke eller säger de ofta han?
    Jag tror iof sig att det är en pojke och tycker man ser det ganska tydligt på mina bilder från kub-testet, men då var jag bara i v 13 så man vet ju inte säkert.
    Blev tillbakaflyttad från den 5/9 till den 9/9, som jag hade som bf enligt senaste mens. 5/9 flyttades bf till efter kub-testet.
    Köpte 3 bilder som jag lägger upp nån dag när jag scannat in dem!
    Min BM sa hon till oss på KUB hela tiden och när jag frågade varför så svarade hon att man alltid kallar foster man inte kan se könet på för henne. :)

man kallar ju även människan för hon.
  • velvet
    She is Me skrev 2011-04-06 15:09:23 följande:
    Fast jag tycker nog att fler säger han om bebismagen än hon när man inte vet vad det är... Alla har vi våra förklaringar ;)
    Kanske inte fler barnmorskor? :)
  • velvet

vi kallar vår för knörten! eller mini.

om det blir en tjej så ska hon heta mini i andra namn. :)

Svar på tråden BF september 2011