• betula

BF september 2011

Nä jag vet jag är inte ensam... Men på nåt vis känner jag mig ensam. Trodde verkligen att det skulle ha startat nu ju! Att jag faktiskt skulle ha min bebis! Var ju öppen 3 cm m utplånad livmodertapp i onsdags då BM gjorde hinnsvepning och trodde i min enfald att det skulle innebära en bebis vid det här laget då... men icke :( *så jävla deppig*

• betula

Så d har jag tagit en rask promenad på 15 min i hopp om att den där j-vla förlossningen skall få för sig att dra igång. Det var typ det BM tipsade om i onsdags och jag har gått 1-2 promenader på 15-30 min per dag sen dess utan resultat. *suck* Blä o fy! Och imorn är datumet som jag har haft "på känn" sen vi plussade i december. Passerar jag det vet jag fan inte hur jag skall kunna hålla mig ovan vattenytan alltså :(

• betula
    SandraP1990 skrev 2011-09-10 22:02:14 följande:
    Betula: promenad med fart i ca 1 timme satte igång min förlossning! :)
    Grattis. Igår gick jag 80 min m ena hunden, men inte hjälpte det inte :P
  • betula

Bläää! Trodde (hoppades) verkligen att det skulle starta inatt! När jag var uppe o kissade vid 4 hade jag en hel del sammandragningar och hoppet om att det faktiskt kunde vara på gång väcktes. Kissen vid 6 var sd lugnare, men de fanns där iaf. När jag sen gick upp vid 9 var allt som bortblåst och nu känns det längre bort än det någonsin gjort. Slutade m att jag satt och grät på sängkanten. Den 11e är det datum som jag har "känt på mig" att bebisen skall komma hela tiden och nu verkar det ju inte så. :( Jag vill inte gå en dag till! Jag pallar fan inte!

• betula

Asså seriöst. Jag ligger  på sängen o tittar på tv och bara råsvettas. Det är inte särskilt varmt i rummet (enligt sambon) men jag är alltså helt blöt! Det kan ju inte vara riktigt vettigt?! Vill ha ut den här ungen nu och återgå till ett någorlunda normalt kroppsligt tillstånd!

• betula

Kan inte sova. :( Tog evigheter att somna igår/natt. La oss vid 12, men jag stängde inte av tvn förrän vid 2, hade en massa sammandragningar, så jag hoppades att det kanske skulle sätta igång. Vaknade igen vid tre, fortfarande m onda sammandagningar, så då tog jag en alvedon innan jag somnade om. Sen så vaknade jag nu för typ 30 min. Visst lite sd, men de känns inte o nu var jag mest bara vrålhungrig. Ingen bebis på g alltså :( Så jävla ledsen o besviken!

• betula
    Heffa skrev 2011-09-12 07:32:22 följande:
    Ja visst är det segt med sammandragningar och förvärkar som inte leder till något alls. Jag ska också till bm idag, hon har sagt att hon kan göra en hinnsvepning men jag är sp töntig och ogillar dessa undersökningar så så jag vågar inte.
    Inget kan ju säga säkert ändå att det har effekt.
    Nä skit i det om du inte känner för det! Gav mig ingenting förutom falskt hopp och en natt m ännu ondare SDs som inte gav nåt :P Idag har jag gått över en vecka :(
  • betula
    Girlheart89 skrev 2011-09-12 08:45:20 följande:
    Bf+9 börjar bli riktigt less...
    Åh fy och jag som tycker synd om mig, BF+7. Tusan vad det är synd om OSS!
  • betula
    Jennie f skrev 2011-09-12 09:25:56 följande:
    Hej alla! Läst hela tråden, men längesen jag skrev.. men nu! :)
    Förra lördagen hände det! Lilla Linnéa kom till världen i vecka 39+0

Vi bor i Jönköping, men på lördagen var det min mans brors bröllop så vi åkte på kvällen på fredagen till Norrköping.
    Jag kände absolut ingenting! Vi gick och la oss.. men vid 01.00 så började jag få lite mensvärk, jag väckte min man och sa att det är något som händer. Vi låg kvar ett tag men tillslut bestämde vi oss för att klocka värkarna och då var det bara 2-3 minuters mellanrum. Vi ringde in till förlossningen och fick komma in direkt.. Innan vi åkte in vaknade min mans mamma och frågade vad som hände.. hon blev så chockad att hon svimmade, kaos! Men hon mådde bra tillslut :)
    När vi kommit in på sjukhuset kollade de mig och då var jag öppen 5cm vid 5 på morgonen. Sen är allt i ett ända töcken.. :) Men 8.40 kom världens finaste Linnéa!!

Vi fick ligga kvar på BB några dagar för hon ville inte amma (vill fortfarande inte, hon tar bröstet, tar två tag sen somnar hon).. men nu är vi äntligen hemma..
    Stolt så man kan spricka! :) 
    Grattis till tjejen!
  • betula
    Iryelle skrev 2011-09-12 15:00:34 följande:
    Vill baka muffins men har inget smör hemma... suck! Orkar inte åka till affären och vågar knappt inte heller gå in i en affär själv då jag under graviditeten några gånger blivit kallsvettig, illamående och yr när jag gått i stora mataffärer. Härom veckan när vi var och handlade på ICA maxi så hittade jag inte min sambo och han svarade inte i mobilen och jag fick närapå panik och började gråta när jag till slut fick tag i honom. Helsjukt. Det finns ett ICA jag totalvägrar för det händer varje gång, tror det är för att det är så stort och högt i tak. Men jag vill baka muffins! *gnäll*
    Jag vill ÄTA muffins, kakor och annat mums, men orka baka liksom... *suck*
  • betula
    katzon skrev 2011-09-12 16:36:53 följande:
    Det ÄR segt att gå över tiden! Varje dag känns som en vecka
    Ni som gått mer än en vecka borde ju snart få era små tycker jag. Håller en tumme för det!!!

Hinnsvepningen idag gick väl bra, hade öppnad mig en halv cm till så nu är det öppet 1,5 vet inte om det är så mycket att hurra för ändå. Hon lär ju komma ut när hon behagar ändå

Tror ni att det finns kvinnor som är mer "trögstartade" än andra? Jag tror faktiskt det, har inte tagit reda på någon fakta, spånar fritt!
    Idag har jag gått över en vecka. I onsdags (vid hinnsvepningen) var jag öppen 3 cm o tappen var typ helt utplånad! Men vad hjälpte det? :( Läste att Förstföderskor, äldre kvinnor och de som väntar pojkar är vanligare bland de som går över... Väntar ju första barnet, anser mig väl inte sååå gammal (29 år) och kön på ungen har vi ingen aning om, men kanske är det en pojke då?? Just nu känns det nästan som att det är lika bra att satsa på igångsättningen den 20e, men det känns så långt borta :(
  • betula
    söjsan skrev 2011-09-12 16:44:49 följande:
    Men du har ju jättebra förutsättningar för en bra förlossning! Att vara öppen 3 cm redan innan förlossningen drar igång (gränsen ligger ju ungefär där) och ha utplånad tapp, tyder ju ändå på att kroppen jobbat på bra. När det väl sätter igång kommer det säkert gå snabbt! Och hellre det säger jag, än att ha en lååång utdragen förlossning, som ändå är vanligast bland just förstföderskor.

(Och tro mig, jag vet ändå hur det känns att gå över med mina förlossningar på BF +8 resp BF+13) 
    Men det sätter ju aldrig igång :P Kände mig skitpepp i onsdags efter hinnsvepningen, men nu känns det helt hopplöst igen. Tänkte oxå att det nog är bra förutsättningar för en bra förlossningen, men så som det drar ut på tiden känns det som att det komme bli skit i slutänden ändå. *suck* Skall försöka tänka lite mer positivt... även om det är svårt
  • betula
    She is Me skrev 2011-09-12 19:46:53 följande:
    Nu har hon anlänt en liten prinsessa blev det, allt gick bra var inne på fl kl 11.40 och 15.21 kom hon bf+1 idag.
    GRATTIS!!

Inte alls avis :P
  • betula
    Friiidaaay skrev 2011-09-12 21:51:52 följande:
    Nu har även våran prins kommit till oss ! I fredags på BF kl 03.42 tittade Caspian ut efter mycket snabb och VÄLDIGT intensiv förlossning. Han vägde 3425 kg och var 49 cm lång. Han har gjort vårat liv till något så fantastiskt och vi ksn inte vara lyckligare :) Bilder finns på bloggen om någon vill se :) Grattis & Lycka till alla tjejer !
    GRATTIS!!
  • betula

Hmm...

Fullmåne och blåser upp till storm... MÅSTE ju bara bli en bebis inatt va?!

• betula

Måste bara fråga om någon har samma problem som jag när det kommer till att kissa. Oftast är det inga som helst problem att kissa vad som känns som en normal mängd kiss. Jag känner mig klar och så torkar jag mig och så fort jag torkat mig kissar jag lite till, torkar mig och så kommer lite till kiss och så kan jag ibland hålla på upp till säkert 7 ggr! När det kommer mer efter att jag torkat mig testar jag liksom att kissa igen, men då kommer inget, utan det kommer i direkt samband efter att jag torkat mig liksom. Känns så jävla drygt! Dels att behöva torka sig en miljon gånger (snacka om att det går toapapper här nu!), men oxå att jag kan känna mig lite "öm" av allt torkande hela tiden med :(

• betula

Vaknade för ca 1 timme sen av värsta värken, flydde typ i panik till toan o trodde jag behövde skita och spy samtidigt. Sen så har värkarrna återkommit m ca 4-6 min mellanrum m olika styrka. Kan det vara dax tro?? Har inte velat väcka sambon ännu då vi inte somnade förrän efter 1 och jag brukar ju ha sammandragningar så här dax, dock inte på det här viset. Gör inte alls lika ont som jag upplevde första som väckte mig, men det underlättar ju verkligen at andas igenom dem om man säger så!

• betula

Hä har väl hänt masso sen jag kikade in sist och jag lär aldrig hitta tiden att läsa det. Ville bara berätta att vår son föddes 13/9 och var 51 cm lång och 3933 gam tung. Han har legat inne på neo/iva pga andingssvårigheter och vi kom hem föst igår, så det har varit en lång och stundtals riktigt jobbig dryg vecka. Men nu mår han bra, trots att han fortfarande är aningen snabbandad. Underbart att äntligen vara hemma iaf!! Och han är världens finaste!

Svar på tråden BF september 2011