Inlägg från: skomakarfrun |Visa alla inlägg
  • skomakarfrun

BF september 2011

jag har en fråga till er mer erfarna, jag har väldigt ont i längryggen/bäckenet, använder mig av vetekudden flera gången om dagen. Värst är det när jag sitter eller ligger, men blir även "trött" i ryggen när jag är ute och går eller står upp länge.

Är det här övergående eller kommer det vara såhär resten av graviditeten? Är det här början på en foglossning?
    Det gör verkligen ont och inte kan jag smörja med zonsalva heller.. :(

lilla ärtan, stanna där du är
  • skomakarfrun
    laref skrev 2011-02-18 12:04:33 följande:
    snabb fråga.. kan man använda vilken nässprej som när man e gravid.. blivit grymt täppt i näsan
    man ska inte använda den med mentol enligt bipacksedeln...
  • skomakarfrun

det ska bli spännande att se hur många i tråden som får tvillingar, för min egen del hoppas jag på att det är ett barn i magen.
    Men grattis Alcastar =)

• skomakarfrun

det stramar och drar i min livmoder väldigt mycket, speciellt när jag rör på mig. är i v 12 (11+3) antar att den är inne i nån sorts tillväxtperiod. Någon som känner igen sig, inga kramper eller sammandragning utan mer molvärk... blev orolig först men har bestämt mig för att det är helt normalt...

är också precis som många andra väldigt trött. Illamåendet har försvunnit och jag kan nog äta vad jag vill. Men är inte sugen på allt, sugen på väldigt lite faktiskt. Allt jag är sugen på är onyttigt, men försöker äta mycket frukt och så...

• skomakarfrun

Jag är fortfarande överjordiskt trött, mår bättre med illamåendet men tröttheten är nästan värre. Jag går in i v 12 på onsdag så nästan bara 1 v kvar till säkra perioden, men jag känner mig inte orolig heller längre. Jag vill bara komma in i andra trimestern för att man mår bättre då. Men med min vanliga otur får jag väl mig en jobbig grav.

• skomakarfrun

Våran valp kissade i sängen så jag vet hur det känns att behöva tvätta täcken och madrasser flera gånger i veckan. Vi lät hunden sova i bur på natten och på dagen bäddade vi med en pressänning under överkastet. Det har helt slutat nu, men hundar och katter fungerar nog olika.
    Tycker synd om dig som måste lämna bort din älskade katt. Styrkekramar

• skomakarfrun
    Allinug skrev 2011-02-21 17:27:24 följande:
    Är så ledsen. Jag blöder och har ont i livmodern. Har haft det på känn eftersom allt har avstannat. Ska få en akuttid till gyn imorgon. Tyckte ju att det gick för lätt. :(
    fy, jag håller tummarna för att du får ett positivt besked imorgon. Stykekramar
  • skomakarfrun

vad ledsamt att höra MammaBjörn, jag höll verkligen tummarna för att det var en ofarlig blödning.

Kramar till dig och din familj

• skomakarfrun

Jag är inte heller lika svullen längre, är platt när jag vaknar, det har jag varit hela tiden. Men förut var jag riktigt rund på kvällen och hade ont i magen, gaser, nu är det inte så längre. Men jag var inställd på det, nu väntar jag på riktiga magen, livmodern molar av och till så den börjar nog växa på sig nu

• skomakarfrun

Jag har också haft en massa UVI och vet hur det är med läkare, men oftast har det gått bra. Man ska även tänka på att läkare har blivit mer restriktiva med antibiotika så är de osäkra kanske de hellre skickar hem utan än med. Bara en teori.

Ang klädinköp, jag tänker vänta tills efter RUL, hoppas få reda på könet då så det blir lättare med inköpen, även om jag kan tänka mig helt könsneutrala kläder så är utbudet på sånna väldigt dåligt har jag märkt och att enbart köpa vita bodys är inte lika roligt även om det är mest praktiskt... Så jag avvaktar, bara en månad kvar.... Nästa lön, då ni

Svar på tråden BF september 2011