Inlägg från: trivsamma forandringar |Visa alla inlägg
  • trivsamma forandringar

BF september 2011

Åhh vad avundsjuk jag blir på er som får åka iväg och göra RUL!
    Och STORT grattis till alla som varit iväg och gjort sina! =)

Själv tycker jag dagarna sniglar sig fram, en vecka kvar tills jag får göra det där förbaskade fostervattensprovet och se om det finns några kromosom-avvikelser eller ej! Har nu överlevt 9 dagars väntan så jag får väl hålla ut ett tag till... Grrr
    Det som känns så surt är att man inte ens får resultatet då utan måste vänta en vecka till... Mitt i påskhelgen dessutom så vi får säkert vänta i 2 veckor eller nåt.

Tycker det är så svårt att veta hur man ska tänka. Jag försöker ibland intala mig själv för att det fortfarande finns en större chans att bebisen är frisk än sjuk. Men samtidigt känner jag att jag måste förbereda mig på att få ett resultat som visar att vi måste göra en abort och inte få våran efterlängtade krumilur till hösten =(

Vecka 14+1 idag iallafall, och jag mår inte illa, är inte yr och har mer energi på dagarna. Jättetrött på kvällarna och får springa på toa dubbelt så många gånger som jag brukar göra annars.

Men jag kan bara säga att jag verkligen gläds åt er som fått så fina bilder på era små från RUL och att allt ser bra ut! Jag hoppas men vågar inte riktigt tro att vi också snart är där...

• trivsamma forandringar
    Mamma Tes skrev 2011-04-14 18:56:00 följande:
    Jahapp. Blir ett nytt RUL 27/4. Jag blev flyttad en hel vecka bakåt. Jag skulle varit i v. 17+4 idag men bebben var mindre. Jag trodde att jag skulle bli flyttad någon dag men inte en hel vecka. Jag vet inte exakt mensdatum men på ett ungefär, men jag vet säkert att bebben blev till 27, 28 eller 29 december Kan man bli gravid en vecka efter sexet??
    Ja, jag tror faktiskt det! Men det är nog inte så vanligt...
    Du får se positivt på det att du får titta på bebisen en gång till! =)
  • trivsamma forandringar
    Mamma Tes skrev 2011-04-14 19:41:46 följande:
    trivsamma forandringar skrev 2011-04-14 19:27:44 följande:
    Ja, jag tror faktiskt det! Men det är nog inte så vanligt...
    Du får se positivt på det att du får titta på bebisen en gång till! =)
    Åh fan! Jo jag får se en gång till men måste säga att det känns drygt att räkna om dagarna man redan har "strukit".Då är ju du ett levande bevis!
    Ja jag vet, det var jag också med om på KUB när jag fick ändra 2 veckor och 2 dagar tillbaka. De veckorna som man redan räknat går så sakta!
  • trivsamma forandringar
    Mliic skrev 2011-04-14 21:43:04 följande:
    Har inte känt bebis utanpå förut men ikväll har hon levt rövare när jag tittat på hockey:) tror hon är en riktig FBK:are :)
    Det gillar vi, att hon är FBK:are alltså!
    SM-GULD Tjihooo
  • trivsamma forandringar

Var tvungen och springa o väga mig och har "bara" gått upp 1,5 kg på 14-15 veckor. Dessutom vägde jag mig med kläder och mitt på dagen nu, när jag vägde mig när jag plussade var det på morgonen.
    Så det får jag väl vara nöjd med antar jag!

Magen har börjat puta ut, poff sa det en natt så var den där kändes det som
    Har lite svårt att glädjas åt magen just nu bara, 4 dagar kvar tills FVP, huuaaa!

• trivsamma forandringar
    skomakarfrun skrev 2011-04-15 19:19:34 följande:
    idag tror jag att jag kände lille pojken, magen har varit konstig hela dagen, sammandragningar, molvärk och pirrningar.
    Just pirrningarna tror jag var lillen. Var nästan som en fjäril eller vad de nu säger, fast ändå inte. Så jag är lite osäker.

Imorgon är det utställning i västerås, någon mer som ska dit? Kom gärna förbi lagottoringen då och säg hej isf, inte för att ni vet hur jag ser ut men ändå
    Åhh vad synd att jag inte anmälde min vovve då!
    Vi var iväg förra helgen på spaniel retriever utställning nere i GBG båda dagarna.
    Jobbigt att springa vänstervarv när man är yr kan jag säga hihi Men det gick bra vi blev BIR =P
  • trivsamma forandringar
    skomakarfrun skrev 2011-04-15 19:19:34 följande:
    idag tror jag att jag kände lille pojken, magen har varit konstig hela dagen, sammandragningar, molvärk och pirrningar.
    Just pirrningarna tror jag var lillen. Var nästan som en fjäril eller vad de nu säger, fast ändå inte. Så jag är lite osäker.

Imorgon är det utställning i västerås, någon mer som ska dit? Kom gärna förbi lagottoringen då och säg hej isf, inte för att ni vet hur jag ser ut men ändå
    Glömde ju skriva, lycka till!!!
  • trivsamma forandringar
    Jennypenny83 skrev 2011-04-15 21:57:31 följande:
    Grattis till BIR :)
    Tusen tack, det var riktigt skoj!
    Han är utställd mycket och har vunnit många fina titlar genom åren. Nu hade vi inte ställt ut på över 1 år och jag trodde nästan inte att han skulle stå sig bland ungdommarna, han fyller snart 7 år, gamla gubben!
    Men under helgen var han riktigt på hugget och blev BIR och 2 Bästa Hane, så det var riktigt skoj!
  • trivsamma forandringar
    Jo El skrev 2011-04-18 21:12:29 följande:

Varit på RUL idag, allt såg bra ut och det blir en liten kille ;) Hihi var så mysigt!
    Blir en liten Alfred om jag får bestæmma ;) Ock det får jag oftast :p
    Så glad idag!!

Grattis till lyckat RUL och grattis till pojken i magen! =)
  • trivsamma forandringar

Imorgon klockan 8 är det slut på väntan och dags för FVP!

Inte speciellt nervös inför provtagningen imorgon, men däremot för svaret som lär dröja när det försvinner arbetsdagar nu i påsk, bläää!

Men nu vill jag börja njuta av graviditeten om det är så att den i magen är frisk, och avbryta (även om det kommer vara skitjobbigt om det är så illa det är). Orkar inte med den här väntan eller oron längre. Men jag vill inte ha ett negativt svar!!!

Gaaaahhh blir alldeles tokig snart! Ska nog köpa mig en brasse-stol och parkera mig vid postlådan till det dyker upp ett brev!

Svar på tråden BF september 2011