• betula

BF september 2011

LitenMy skrev 2011-01-11 16:19:55 följande:
    Jag fattar noll? Gjort två vul nu! 5/1 var den 7 mm hcg var 1211 idag 11/1 var den 9 mm och hcg 4282. Hon trodde jag hade en graviditet som inte är som den ska och kommer få missfall. Enligt hcg trodde hon jag var ca 5+4 och då borde väll storleken stämma? Ska på nytt vul om 6 dagar och har den inte växt massa då tycker hon jag ska skrapa mig! Å fy vad jag mår skit!
    Men vad jobbigt. :( Börjar nästan gråta när jag läser. :( Hoppas innerligt att liten har växt ordentligt vid nästa vul!

Styrkekram!
  • betula
    M y skrev 2011-01-11 17:03:27 följande:
    Måste få fråga er en sak:
     Vet ni ifall VUL fortfarande är något alla gravida får göra? Jag fick det båda gångerna jag var gravid 02 och 04.
    Eller det beror på var man bor?
    Det verkar skilja sig väldigt mycket beroende på var man bor tycker jag. Här får man inget vul vad jag vet, men jag har eller inte frågat om jag kan få det om jag önskar.
  • betula

Vaknade med en enorm oro i kroppen idag. Känns som det är kört, men det är egentligen inget som tyder på det. Brösten har iofs inte ömmat inatt, men illamåendet finns här så det heter duga. De ljust ljust rosa flytningarna har nästan helt försvunnit. Men ändå finns det en obehagskänsla om att nåt inte står rätt till. :(

Angående mat och lukt och smak så blir jag knäpp på mig själv. Ena stunden luktar något peck för att 2 minuter senare lukta himmelskt. Kan äta något som smakar bra, för att 2 minuter senare nästan spy av lukten. :P Det enda som jag är riktigt sugen på är hallonsmothie och lövbiff :D Men än så länge har jag inte behövt spy iaf.

• betula
    MuM2girls skrev 2011-01-12 10:50:22 följande:
    Jag har noll sexlust!!!! hade det sist med, vi sexa bara 1 gång sist jag var gravid:=O
    Samma här, noll lust! Vilket förvånade mig lite då jag har ganska så stark sexlust annars.
  • betula

Morgon allihopa. Idag känner jag mig inte alls gravid :( Vet inte varför, men det känns inte alls bra. Fan alltså :( Mådde illa när jag gick upp, men det kan lika gärna bero på att jag drog mig länge i sängen och hann bli riktigt hungrig (mår lätt illa i vanliga fall med)

Jaja... inflammerat tandkött är det vanligt när man är gravid? Annars brukar jag bara få det i samband med mens :/

Men men... imorgon är det första mötet hos bm, hoppas hon kan lugna mig lite!

• betula
    LivräddMedStil skrev 2011-01-13 11:11:28 följande:
    betula: då är vi två om att inte känna oss gravida. Svinjobbigt!
    Visst är det! :( Och det spelar liksom ingen roll att man läser att det är normalt att symptomen varierar eller att det inte alls är konstigt att man inte känner nånting så här tidigt. Man vill ju ha någon garanti på att allt är som det skall och det enda är ju dessa j-vliga symptom... :(
  • betula
    LivräddMedStil skrev 2011-01-13 12:29:42 följande:
    Betula: instämmer fullständigt!! Blir tokig. Sitter i heldagsmöte och sitter och klämmer på brösten i smyg och tänker "gör det inte lite ont?"
    Haha
    Vad skönt att man inte är ensam om att vara knäpp och fixerad vid sina bröst :D
  • betula

Ok, jag kan inte direkt påstå att jag känner mig gravid, mn fan vad illa jag mår nu. :( Får inte i mig nånting, allt vill bara vända och då jag verkligen hatar att spy blir det att jag inte äter. :( Måste till apoteket och inhanda både postafen och sea-band och hoppas att något funkar iaf!

Sitter dessutom och bölar och sanar min hund som vi tog bort i november. :( Usch vad ynklig och jävlig jag känner mig nu. :(

Vill ju vara lycklig, för det är jag ju egentligen

• betula
    Emelie8409 skrev 2011-01-13 18:10:52 följande:
    Vad är det för sprutor ni pratar om ??? Jag har fått två misfall innan den här graviditeten och jag har inte fått någpn spruta, har aldrig ens hört talas om nån spruta!!
    Tror det är om man är RH- och barnet +, så behöver man en spruta. Min mamma fick det efter varje barn då hon är negativ, men vi alla är positiva. Så jag behöver ingen spruta vad jag förstått :)
  • betula

Idag är det hälsomöte m bm. Skal bli spännande och förbannat skönt för idag vaknade jag m rejält missärgade flytningar. :( Hoppas innerligt att det inte är något mer än just missfärgade flytningar, men kan inte riktigt låta bli att oroa mig. Idag är vi på v 6+6 och det var då jag förlorade min förra graviditet -99. :/

Svar på tråden BF september 2011