Inlägg från: She is Me |Visa alla inlägg
  • She is Me

BF september 2011

Katzon om du är omföderska så skulle jag ringt in, mellan 7-10 min mellan värkarna då kan det vara dags, även om de inte gör särskilt ont. Lycka till!

• She is Me

Nån som har sammandragningar el nått som svider i magen? Typ i övre delen och i mitten?

• She is Me

Ja här händer det inte mycket, har bf i morgon enligt SM. Aldrig att jag trodde jag skulle gå så här länge med tredje barnet när de andra två kom 11 och 18 dagar innan BF. Passar på att skola in barnen på nya dagiset och packar upp efter flytten.

• She is Me

Pendolino, jag kände precis som dig häromdagen, min bm trodde att bebisen fått upp handen och att det var jag kände, för bebisen ligger fixerad och likadant fortfarande.

• She is Me

Söjsan, ja detta slår alla rekord du kanske hinner innan mig ;) mår bra, oj vilken mage sa bm till mig igår, men när man inte är så lång måste man växa på något håll. Har små förvärkar mest hela tiden men inget som gör någon nytta.

• She is Me

Söjsan: ja bf på söndag, tror måttet var 34 närmre övre kurvan än mittkurvan som jag legat på innan

• She is Me

Söjsan jag kollade nog fel ang sf måttet, såg bara att jag låg på övre kurvan nu och har legat på mitten innan:)

• She is Me

Usch jag börjar oxå bli bitter, jag har ju bf i morgon så jag borde ju inte gnälla... Men de andra två kom ju två och tre veckor tidigt... Så jag var väl väldigt inställd på att föda där omkring... Känns som jag gått två veckor över tiden redan...

• She is Me

Vimsan och my, väntar oxå på trean hade bf 7/9 enligt sm och imorgon enligt rul och trodde aldrig jag skulle vara gravid fortf då första kom 38+2 på 5 h och andra kom 37+2 på 2 1/2 h från första värk. Jag är helt chockad över att ens tänka övertid. Varför är trean så lurig!?

• She is Me

OoOoO
    Ja här är det samma far till alla tre så det verkar ju inte spela roll, men om du hade värkar i 6 timmar innan så skulle jag rekomendera att åka in så fort de blir regelbundna och lite tätare typ 2 värkar på 10 min även om de inte gör så ont, mina gjorde inte ont förrän hon nästan var ute dvs 15 min innan kom in till fl 30. Har oxå mkt förvärkar denna gången men man känner nog skillnad hoppas jag just att de blir starkare även om de kanske inte gör ont

• She is Me

Vanligmänniska med första hade jag inga känningar innan jag fick min första värk, och andra hade jag ihållandemolvärk på kvällen som gick över till värkar på fm dagen efter

• She is Me

Bf idag enligt rul och bf+3 enligt sm. Vaknade inatt å mådde lite skumt, gick ner på toa och blev sjukt illamående... Spydde och mådde skit, har svullnat otroligt så jag blev lite orolig och ringde fl, men de lugnade mig och trodde inte på havandeskapsförgiftning har haft ok BT hela grav... Hoppas att det var något form av startskott, har dock inga känningar iform av värkar än....

• She is Me

Jag gjorde äppeltantens trädgårdspaj igår leilas fylld med hösthallon och vaniljsås till den var mumsig, men har massa äpplen med så funderade på att göra en paj till, gillar när det blir knaprigt så nornaB s recept måste testas snarast :)

• She is Me

Har oxå fått lite småvärkar nu på morgonen, hoppas det inte är falskt alarm igen...

• She is Me

Nu har hon anlänt en liten prinsessa blev det, allt gick bra var inne på fl kl 11.40 och 15.21 kom hon bf+1 idag.

• She is Me

Tesan L 3 värkar på 20 min är ju 7 min mellan väekarna. Jag tog aldrig tiden på själva värken. Men jag fick komma in när jag hade 7-10 min mellan värkarna. Ring fl själv det är bättre att du pratar med dem eftetsom det är du som upplevet hur det känns.

Svar på tråden BF september 2011