BF september 2011
Visar det sig att ditt är ngt så går jag o undersöker mig igen!
Visar det sig att ditt är ngt så går jag o undersöker mig igen!
Flisan: Vad skönt att få svar! (Jag pustar också ut lite.. )
I boken jag har står det, kortfattat: drick ordentligt, håll blodsockret jämnt, undvik att bli för varm. Plus klassikern: Huvudet mellan knäna!
Jag vill också veta könet om det går att se! Babyrummet blir ganska neutralt, men kommer att bli mer grönt om pojke och mer rosa om flicka. Mest lite detaljer, så man kan byta om nummer 2 är av annat kön
Jag fantiserar också lite, ungefär som Flisan gör. Tur att vi alla är olika! Idag boar jag lite, så roligt!
Ang. kön på bebisen: Jag har för mig att de inte får lov att undanhålla dig könet OM de kan se.
Aliceolivia: Tyvärr, helt min värdering, finns det ju de som aborterar om det inte är det önskade könet! Men just att de undanhåller! Man kan ju iofs be om sin egen journal, men att de vet ngt om mitt barn som undanhålls mig som förälder?! Tycker inte att det är etiskt rätt. Kan ju tillägga att där jag bor får man veta om de kan se!
Vilka fina babybilder! Flisan: En kollega som jobbat på bb o förlossningen berättade att en del av det som vi uppfattar som mag - o tarmljud el. känningar av, faktiskt är bebisen när den rör sig. Jag tror att min livmoder är lite mer avlång än rund, om jag jämför med andras ulbilder.
Mammakroppen är ju lite underlig! Innan åt jag som en HÄST o gick inte upp alls, nu under grav alltså. De senaste veckorna har jag ätit normalt o nyttigt, NU går jag upp massor! 2 kg på 2 veckor, nu totalt 5 kg. Blä!