• velvet

BF september 2011

tack allihopa! var helt övertygad om att det var en kille, så jag tror att det kommer ta ett tag att vänja sig!

• velvet

jag kan fortfarande inte fatta det, en liten tjej!!! :D

• velvet

MissMarilyn - jag är i v. 19 och känner ingenting ännu! var på RUL igår och allting såg bra ut! hon sprattlade runt som tusan utan att jag kände någonting. ^.^

• velvet
    VeronicaNyberg skrev 2011-04-15 08:42:46 följande:
    Ojojojojoj...nu går det fort här. Från att ha stått helt stilla i vikt har jag nu gått upp ca 3kg på en vecka Obestämd Stannar det av till och från eller? Annars kommer jag se ut som en flodhäst inom kort Tungan ute
    haha, för mig har det verkligen gått i perioder! så du behöver verkligen inte oroa dig!
  • velvet
    nam skrev 2011-04-16 16:22:20 följande:
    Nu har vi beställt vagn! Blev en superfin Emmaljunga City Cross med hårdlift, längtar sååå till den kommer så man får bona i den och få den att lukta "hemma" istället för fabrik! :)
    vi funderar också på att köpa den vagnen! så fin! varför valde ni den?
  • velvet
    nam skrev 2011-04-16 17:32:16 följande:
    Vi valde den för att vi tyckte att den var snygg och praktisk! Den kändes rejäl och pålitlig, men ändå smidig och lätt att få in i bagaget. Med en hårdlift kändes den också mysig för lilla bebisen, plus att vi måste ha en sådan då vi bor längst upp i ett hyreshus utan hiss! :p

Hjulen kändes rejäla vilket är bra eftersom vi bor i Norrland och behöver en vagn som lätt kommer fram i snö och korgen under var hel, alltså inga "småhål" i så att grejer riskerar att ramla ur. Kändes som en perfekt vagn helt enkelt :)
    det låter verkligen superbra! det lutar nog åt den för oss också. i rosa med cremefärgad korg. :)

någon som har funderat på phil & teds:

www.babyexperten.se/varumarken/phil-and-teds/smart/phil-teds-smart-buggy.html
  • velvet

Flisan - tusen tack för din input! har verkligen noll koll... första barnet för oss och ingen av våra vänner har några barn. så jag vet knappt vad jag ska kolla efter! :)

• velvet

angående vikt så har jag gått upp runt 4 kg och är i v. 19. var ganska smal innan graviditeten så det känns lagom att jag har gått upp lite. försöker att i större utsträckning tänka "nyttigt" och inte "kalorifattigt" i första hand, vilket jag tyvärr gjort tidigare. :/ det viktigaste för mig är att min lilla tjej mår bra!

• velvet

jag fick den här supermjuka nallen av min mamma, baby dior! höll på att svimma när jag såg prislappen... ;)
  • velvet
    skomakarfrun skrev 2011-04-18 08:19:57 följande:
    Igår sprang jag 5 km, tog det lugnt och allt kändes bra. Har iofs inte sprungit sen snön kom i november. Visst är det ok att springa så länge det känns bra? Fick inga sammandragningar eller så...

Jag skrev ut nyheten på Facebook efter RUL, kändes lite töntigt, men ett effektivt sätt att få ut det till bekanta
    spännande! hur skrev du? :P
Svar på tråden BF september 2011