BF september 2011
Dior: jag känner en familj vars barn heter Johannes, Jonathan och Josefin..
Dior: jag känner en familj vars barn heter Johannes, Jonathan och Josefin..
Grattis Lattelower! Hoppas vi får se en bild på underverket snart.
jag har gjort bikarbonat-testet. Tog ca 2tsk bikarbonat i en plastmugg o kissade en skvätt i muggen. Det hände absolut ingenting med testet vilket skulle tyda på en flicka. Rörde sedan om muggen (vickade på den lite fram o tillbaka) och då började det pysa väldigt svagt vilket skulle tyda på en pojke..
så jag blev inge klokare alls av att göra det där testet
UL barnmorskan trodde vi hade en tjej i magen men var jätte osäker så det är inget vi litar på.. så det får bli en överraskning helt enkelt.. ![]()
Mumia: Har skickat meddelande till dig.
Åh skulle också vilja se en v 32 bebis.. har så svårt att förstå att det är en bebis i min mage..?
Velvet, jag har också klarat mig hittils från bristningar men jag fick bristningar även i puberteten (på lår o höft) så räknar med att jag får nu med.. :-/
lillgreizn; usch vad du har haft mkt krångel i din graviditet! Får hålla tummarna att du åtminstone får en lätt förlossning som plåster på såren (o såklart en underbar & frisk unge!)
IdaElin: skönt att höra att allt har gått bra hittils!
Jag tänker nog inte skriva nå förlossningsbrev alls.. jag tar det som det kommer.
Eller får man det i uppgift av sin barnmorska på mvc?
Har ägnat några minuter till att försöka förstå mig på föräldrapenningen på http://www.fk.se och säger bara -Ångest!! Tycker det verkar vara väldigt svårt att förstå sig på.. ?!! Någon annan som har börjat planera för föräldraledigheten?
Mina frågor (om nån kan svara)
* NÄR går man in o klickar i hur man vill börja ta ut föräldrapenningen??
Kan man göra det redan nu? (har fått min SGI fastställd) och har E leg.
* Hur överför pappan sina dagar till mig?
* Om jag vill jobba extra säg 2 dagar, och tar vanligtvis ut föäldrapenning 5 dagar per vecka.. behövs det anmälas på nåt extra sätt? Eller behöver man inte det om man inte tar 7 dagar /v .. alltså får man inte dubbel ersättning nån dag..?
* ska man klicka i varje månad hur man tar sina dagar eller kan man ta nå löpande-band schema..?
Planen för oss är att jag ska ta ut ca 5 dagar i veckan
Ja, jag tänkte framöver om jag vill jobba extra nåt pass..
Verkar ju smidigt i såfall.. jag blir inte klok på fp.. får verkligen sätta mig ner o försöka förstå.. Tack för ditt svar