• 83Lovika

BF september 2011

Dior: jag känner en familj vars barn heter Johannes, Jonathan och Josefin..

BF 13/9-11
  • 83Lovika
    mymy jag har också humörsvängningar.. inte alls roligt.. Det kan räcka med att sambon frågar om jag är sur så blir jag SKITSUR (fast jag inte var det innan) och typ gråtfärdig för jag tycker så synd om mig själv..

Har också lätt till tårar tex om jag ser ett gulligt par som är ute o går tillsammans som är gamla..
    tur att jag INTE jobbar nu.. hur skulle jag ha klarat det med alla gamla tanter som ligger på sjukhus o deras söta anhöriga som kommer o besöker dem.. hade ju smyg-gråtit konstant..  
    BF 13/9-11
  • 83Lovika
    mumia skrev 2011-07-13 22:05:14 följande:
    Ja du, jag tycker jag har förklarat så gott det går men tydligen inte
    Dom verkar ha hakat upp sig på att jag råkat klicka i att jag kan undvika tunga lyft (då jag faktiskt helt ärligt tror mig kunna undvika det med hjälp av personalen som är så omtänksamma)
    Det jag har försökt påtryckt är alla oergonomiska arbetsställningar vid såromläggningar, katetersättningar och andra specifika omvårdnadsåtgärder. Åtgärder som jag i princip inte kan utföra över huvudtaget pga arbetsställning i kombination med gravidmage. Är dessutom helt ensam i tjänst i hela kommunen under minst 41% av min tjänst men det räcker tydligen inte

Men om du är ensam SSK i kommunen då, vad händer om det sker något akut. Säg att du är på ett rum o ska göra något o den personen plötsligt svimmar av osv, då blir det ju automatiskt att man hugger i o gör mkt tunga lyft.. Sen kanske du träffar på en hel del aggressiva dementa som hotar att slå magen..
    Jag kan skicka mitt personliga brev om du vill till dig, nu jobbar ju jag iof inom slutenvården på en akut avdelning men du kanske hittar nåt i mitt brev som du glömt att ta med i ditt   

BF 13/9-11
  • 83Lovika

jag har gjort bikarbonat-testet. Tog ca 2tsk bikarbonat i en plastmugg o kissade en skvätt i muggen. Det hände absolut ingenting med testet  vilket skulle tyda på en flicka. Rörde sedan om muggen (vickade på den lite fram o tillbaka) och då började det pysa väldigt svagt vilket skulle tyda på en pojke..
    så jag blev inge klokare alls av att göra det där testet  

UL barnmorskan trodde vi hade en tjej i magen men var jätte osäker så det är inget vi litar på.. så det får bli en överraskning helt enkelt..

BF 13/9-11
  • 83Lovika

Mumia: Har skickat meddelande till dig.

Åh skulle också vilja se en v 32 bebis.. har så svårt att förstå att det är en bebis i min mage..?

Velvet, jag har också klarat mig hittils från bristningar men jag fick bristningar även i puberteten (på lår o höft) så räknar med att jag får nu med.. :-/     

BF 13/9-11
  • 83Lovika
    Mamma Tes skrev 2011-07-14 20:02:17 följande:
    Min lilla tjej föddes i v 32. Lägg till mig på fejjan så kan du se bilder på våran fjuniga mini  

Jag var in på din blogg o kikade Massa söta bilder du hade på din dotter. Helt otroligt att våra bebisar har blivit så pass stora.. men ändå små.. Får hoppas de ligger kvar i magen några veckor till dock.
    BF 13/9-11
  • 83Lovika

lillgreizn; usch vad du har haft mkt krångel i din graviditet! Får hålla tummarna att du åtminstone får en lätt förlossning som plåster på såren (o såklart en underbar & frisk unge!)

IdaElin: skönt att höra att allt har gått bra hittils!  

Jag tänker nog inte skriva nå förlossningsbrev alls.. jag tar det som det kommer. 
    Eller får man det i uppgift av sin barnmorska på mvc?

BF 13/9-11
  • 83Lovika

Har ägnat några minuter till att försöka förstå mig på föräldrapenningenhttp://www.fk.se och säger bara -Ångest!! Tycker det verkar vara väldigt svårt att förstå sig på.. ?!! Någon annan som har börjat planera för föräldraledigheten?
    Mina frågor (om nån kan svara)

* NÄR går man in o klickar i hur man vill börja ta ut föräldrapenningen??
    Kan man göra det redan nu? (har fått min SGI fastställd) och har E leg.

* Hur överför pappan sina dagar till mig? 

* Om jag vill jobba extra säg 2 dagar, och tar vanligtvis ut föäldrapenning 5 dagar per vecka.. behövs det anmälas på nåt extra sätt? Eller behöver man inte det om man inte tar 7 dagar /v .. alltså får man inte dubbel ersättning nån dag..?

* ska man klicka i varje månad hur man tar sina dagar eller kan man ta nå löpande-band schema..? 

Planen för oss är att jag ska ta ut ca 5 dagar i veckan

BF 13/9-11
  • 83Lovika

Ja, jag tänkte framöver om jag vill jobba extra nåt pass.. Verkar ju smidigt i såfall.. jag blir inte klok på fp.. får verkligen sätta mig ner o försöka förstå.. Tack för ditt svar

BF 13/9-11
Svar på tråden BF september 2011