SannaMac skrev 2011-02-02 19:27:54 följande:
Hmm, usch ja, jag har förstås grubblat över det där med dosen - särskilt som läkarna som haft hand om mig i huddinge inte alltid verkar ha full koll. De följer aldrig upp mig med blodprover, jag fick tjata mig till ett blodprov i december efter att ha gått på samma dos sedan augusti, sedan ringde de och sa "Ja, det ser bra ut, men höj till 50!" "Eh, jag har tagit 50 sedan i augusti..." "Jahaaaa, men okej, ta 75 då".
..och varje gång jag frågar exakt VAD som är felet med mina värden har de svarat lite olika. "Nej, det är INTE TSH:t!" "Jooo, TSH:t är det" osv.
Men, nåväl, jag får väl bara hålla tummarna för att det är okej. Nu ska MVC ta hand om mig och ska ta prover nästa torsdag!
Åhh, vad jobbigt att dom verkar vara så nonchalanta! Jag har alltid remisser till provtagning hemma. Man vill ju veta vad som är galet om nåt är galet. Jag äter 150 4 dagar i veckan och 175 3 dagar. Jag har höjt och sänkt många gånger, men det har också varit bra flera månader i sträck och sen får jag ändra dosen igen... har aldrig förståt varför. Jag har verkligen en jättebra läkare som kommer att hålla koll på mig under hela graviditeten.
Hoppas dina värden ser ok ut jag ska också ta prover nästa torsdag, passar på då jag ändå ska till sjukhuset med min minsting