• N e m i

BF september 2011

aliceolivia skrev 2011-03-30 11:53:58 följande:
    Jag har berättat för min chef eftersom de kommer vilja ta in en vikare som helst ska hinna gå brevid innan jag försvinner. Däremot har vi inte berättat för så många andra.

Det vi måste ta tag i väldigt snart är hans barn! Vill absolut inte riskera att de får höra på omvägar att de ska få ett syskon och innan det är gjort vågar jag inte berätta för någon annan.
    Jo, cheferna brukar ju vilja veta tidigt. Men jag valde att vänta så länge som möjligt, eftersom det ändå inte går att söka havandeskapsledigt förens efter rul, då man får sitt modrskapsintyg. Sen vill man ju kolla på rul att allt ser bra ut, innan det börjar fyllas i några papper. Men nu är det bara 1 vecka kvar. Kommer vara ca 18+3 då!

Är det ditt första barn? Hur gamla är barnen? Roligt för dem med ett syskon! Min son är 2,5 nu. Han sa just att bebisen ska få bo i dockskåpet!

Kände igår kväll en liten spark utanpå magen när jag skulle sova. Jättehäftigt! Har bara känt lite smått inuti i ett par veckor.
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥ scrapheart.blogspot.com
  • N e m i
    Alcastar skrev 2011-03-30 16:47:49 följande:

Idag fick vi äntligen de sista provsvaren. Och "risk-tvillingen" har inga kromosomförändringar. Även om jag vart lugnad av snabbsvaren så är det underbart att nu ha fått slutgiltiga svaren och att allt är bra :)

Vilken lättnad det måste vara! Glad  Är det enäggs?
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥ scrapheart.blogspot.com
  • N e m i
    Kantarellkisse Är jätteledsen för din skull! Hade verkligen hoppats att det skulle gå bra för dig, då du fått kämpa så hårt. Det är verkligen sorgligt! Gråter
  • N e m i
    lillagreizn skrev 2011-03-31 10:02:51 följande:
    Dom.ska inte göra någonting.
    Jag har också haft väldigt lågt blodtryck. Innan jag blev gravid med sonen svimmade jag flera gånger. Det gjorde en massa undersökningar av bla hjärta och epilepsi innan dem kom fram till att det var "bara" var blodtrycket som var lågt. Det anses ju vara bra med lågt blodtryck, så läkaren gav mig bara tips om att dricka mycket, äta mer salt, dricka kaffe, samt motion. Vid mitten av graviditeten med sonen blev blodtrycket bättre och symptomen försvann. BM sa att blodtrycket brukar stabilisera sig under grav. Jag hade också problem med yrsel tidigare i denna grav, men det är borta nu. Så förhoppningsvis blir det bättre för dig snart utav sig själv.
  • N e m i
    hanna elise skrev 2011-03-31 17:56:07 följande:
    jag tycker min mage växer hut mkt som helst nu. På bara några dagar har den fördubblat sin storlek...MINST.
    Tycker att det känns också för den spänner och drar hela tiden. Fler som har eller har haft så (är i v 17 nu, 16+4) ? 
    För en vecka sedan ungefär, då i v 17, växte magen till sig plötsligt. Så var det inte med sonen, så jag gissar att det är för det är nr 2. Ingen på jobbet frågade nått, vilket jag blev förvånad över. Kanske vågade dem inte, haha! Får se imorgon om någon säger nått. Har ju tom mammajeans på mig nu. Har haft endel växtvärk nu också.
  • N e m i
    aliceolivia skrev 2011-03-31 13:52:31 följande:
    Det är mitt första! Min sambo är lite äldre än jag och hans båda är redan 19 och 18 år. Sonen kommer ta det bra, det är jag nästan helt hundra på. Men jag tror det kan bli lite tuffare med dottern. Vi får se till helgen för då måste det bara ske!
    Okej, då blir det lite ålderskillnad då. Ingen ny lekkompis för syskonen direkt. Dem blir nog förtjusta när liten väl är ute om inte annat!
  • N e m i
    Alcastar skrev 2011-03-31 15:32:29 följande:
    Ja, fantastiskt skönt!! Det är tvåäggs, en pojke och en flicka <3

Tack för ALLA grattis :)
    Jaha, en av varje. Det låter ju perfekt!
  • N e m i

Var på stan idag med familjen och helt plötsligt får jag rätt ont i magen och känner sen hur jag håller på att svimma. Som tur var fanns en pall precis bredvid som jag slog mig ner på. Blev helt svettig o mådde inte alls bra. Satt o vila kanske 10 min innan jag kände mig lite bättre o vågade resa mig igen. Otäckt hur det kan bli!

• N e m i
    vanligmänniska skrev 2011-04-02 22:10:07 följande:
    Har haft något liknande.. fast utan magontet. Blir totalyr och matt på en sekund och måste genast sätta mig annars dimper jag. Mitt tror jag beror på stress/ansträgning i kombination med lågt blodtryck.
    Fick det senaste "anfallet" då jag skulle hämta en patient på operation, var tvungen att sätta mig på golvet, rakt bums ner. Op-sköterskorna frågade om det inte var jag som skulle rullas upp till avdelningen i sängen istället ;)
    Haha, ja det är ju illa om vårdpersonalen faller ihop! Hoppas det inte kommer tillbaka. Måste sett illa ut! Tycker inte magontet var så illa att det skulle ha orsakat svimmningskänslan. Har rul på fredag så då borde det ju visa om nått ser konstigt ut.
  • N e m i
    skomakarfrun skrev 2011-04-03 10:33:16 följande:
    Ellebellebi, man kan ju be dem skriva pojke/flicka på en lapp och säga att man vill öppna under "högtidliga former", har för mig att Alex Schulman gjorde så. Iaf enl hans blogg...
    Vad spännande! Rädd man skulle vara att slarva bort lappen, haha!
Svar på tråden BF september 2011