Inlägg från: givinglife |Visa alla inlägg
  • givinglife

BF september 2011

Cornelia: Grattis på födelsedagen!

Jag har haft riktiga ilningar ont i mage och rygg i morse, orolig som tusan det gjorde verkligen jätteont, kändes precis i livmoder trakten... visade sig vara mina tarmar som inte riktigt är så regelbundna just nu. Pustar ut igen o undrar när den här hispigheten ska lägga sig

• givinglife

10+1 idag.... hur kommer det sig att jag helt plötsligt är mer illamående igen?? Har haft en jobbig natt o inte kunnat sova för att jag mått apa...
    Ja det och att den jäkla foglossningen gör sig påmind, ilar som knivar när jag vänder mig i sängen...

VAB idag, rätt skönt att vara hemma, lillan är inte jättesjuk utan ögonfluss o då är hon portad från dagis....

Försäkringar, kanske man skulle försöka sätta sig in i det litegrann. Visst kan man koppla det till hemförsäkringen med vissa bolag?

• givinglife
    She is Me skrev 2011-02-10 09:30:20 följande:
    Jag tycker att de nätter man sover dåligt och lite, så kommer illamåendet som ett brev på posten.... (hur modernt är det uttrycket eg Tungan ute

Vi har som sagt Trygg Hansa, och där får man rabatt om man redan har försäkringar hos dem.
    Det har du rätt i, sover man dåligt mår man sämre.... dock kunde jag inte sova pga illamåendet, fick gå upp o ta en tablett o en macka vid tre sen fick jag sova några timmar

Vi har ett dotterbolag till folksam via banken så frågan är om man kan koppla det med en folksam försäkring... Är ju hemma o dottern roar sig själv så får väl jag roa mig med det :-P
  • givinglife
    Renni skrev 2011-02-14 09:22:27 följande:
    Jag håller på att gå under..... Jag mår så jäkla dåligt... spyr om varannat hela tiden. Jag känner att min ork tynar bort allt mer...
    Samtidigt som jag vill tänka positivt att detta är för något underbart men just nu är det så svårt & jag får dåligt samvete för det.
    Jag hoppas att det kommer bli bättre tills jag börjar jobba igen... är sjukskriven två veckor till =(.....
    Stackare! Hoppas det går över snart....

tycker jag gått o hoppats att det ska gå över i evigheter nu, men det tycks mest bara bli värre. Handikappande är det. Fast jag kräks ju inte, mår skit hela tiden, sitter med kräksen i halsen så att säga, men det händer inget...

Akupunktur hjälpte mig en stund, men för ca 2 veckor sen har endast lergigan comp gjort så jag iaf kan stå upprätt... Ynklig är vad jag känner mig... Kan inte äta, men kan inte inte äta heller... måtte det lägga sig snart, för reserverna är SLUT!
  • givinglife

Inatt är jag vaknade akut kissnödig så kände jag livmodern med handen, första gången, kändes lite mysigt. Som flera sagt tidigare vad högt upp den sitter, ca 5 cm nedanför naveln! 11+0 (enligt mig, 12+5 enligt bm som inte tagit på min ägglossning utan min missfallsblödning...).

Fick genast lite nojor om tvillingar, min mormors systrar var tvillingar...

Mysigt iaf , känns som en bra dag idag!

Släppte nyheten officiellt på jobbet idag, kan inte dölja magen längre, alla blev jätteglada då de även sett mig ledsen över missfallet i höstas.

• givinglife

Har en jobbig dag idag, inte just för graviditeten ... dock drar det rätt mycket energi just nu. Tröttheten är verkligen förlamande.

Det jobbiga är att vi måste lämna bort vår kisse. Hon har börjat kissa i våran säng för några månader sen, vi har verkligen försökt allt, med och utan veterinär hjälp, nu är det ohållbart, att byta täcken, bäddmadrasser etc en gång i veckan.
    Katthemmet i stan tar emot henne i veckan, det kändes bara så jobbigt att vår lilla misse inte kan vara kvar, att vi ska lämna henne på ett katthem med en massa andra katter och folk hon inte känner.
    Vi har inget val i dagsläget, och mycket hellre att de hjälper oss än att vi måste låta henne somna in, då får hon chansen att få ett nytt hem och ett fint liv. Men ledsen blir jag...

Var bara tvungen att få berätta för nån även om det inte har med ämnet att göra...

• givinglife
    Renni skrev 2011-02-23 10:13:38 följande:
    Godmorgon!

Nu kommer jag med en väldigt intim fråga,  ( Ursäkta )
    Men jag har såna konstigt flytningar, det är precis som ägglossningsflytningar. Segt slem typ. Är det nån mer än jag som drabbats av detta?

Sen får jag som sammandragningar efter sex..... Nån mer?
    Ska man vara orolig för det? känns som om det är lite tidigt...
    Jag svarar väl samma som flisan... helt normalt, har massa snigelslem tyvärr...

Om jag får fortsätta på det spåret, akta er för svampen, den smittar tydligen.. har en inte så nöjd sambo där hemma nu :-P. Det är ju inte farligt så han kan väl få lida lite han med, hehe...

Tack alla för de tröstande orden om kissen, idag ska vi lämna bort henne, känner mig vemodig, men vet att hon får det bra, det är ju människor som älskar katter som jobbar där och eftersom det finns plats så betyder det ju att katterna också får nya hem efter ett tag.
  • givinglife
    M y skrev 2011-02-28 10:49:59 följande:
    Har ni andra gått upp i vikt? Hur mycket i så fall och vilken vecka?

*Nu börjar förlossningskliniken på TV4 Fakta*
    På inskrivningen vägde jag lika mycket som jag gör nu... ca 4 veckor sen, men jag tror att jag gått upp 2 kg sen december (kan ju vara lite julmat oxå :-P).
  • givinglife

Jag har en tycka synd om mig själv dag.... hoppas den stannar vid idag.
    Mina fogar värker som attans, hinner inte med på jobbet för jag kan knappt röra mig samt att jag kan inte sitta, vilket innebär att jag inte hinner journalföra... Känner mig lite stressad och låg att gå o ha ont.
    Igår när jag gick från sovrummet till köket fastande jag halvvägs och kunde inte röra mig för det gjorde så nedrans ont, sambon fick komma och stödja mig så jag kunde resa mig upprätt och röra mig vidare.
    Har bälte, har fått anpassad stol på jobbet, tar inga långa promenader, följer råden jag brukar ge andra, får hoppas det inte blir så mycket värre för då blir det nog sjukskrivning...
    Uscha uscha, när väl illamåendet släppt så kom det annat :-S

• givinglife
    hanna elise skrev 2011-03-03 10:07:15 följande:
    Så less!!!!
    Inne på tredje dagen  med någon sorts magjsuka. Direkt jag äter minsta lilla får jag världens kramper i magen bara efter ngn minut. Och sen får jag springa på toa med hemsk diarée (ursäkta detaljerna)
    Så illamåendet från grav blir ju outhärdligt när man inte får i sig någonting.

Men inte kan väl bäbis fara illa av detta på ngt sätt?
    (har tappat 2,8 kg på 2 dygn så jag är nog rätt uttorkad snart tror jag.) Orkar ingenting :(  
    Det är säkert ingen fara, men ring sjukvårdsrådgivningen om du inte gjort det, när man är gravid lägger de ibland in för dropp så man inte blir för uttorkad....
Svar på tråden BF september 2011