-
Vi kallar bebben i magen för Bango. Vi frågade vår dotter vad hon tyckte bebisen skulle heta och då svarade hon Bango. Haha! Hon är 2,5.She is Me skrev 2011-04-06 17:10:30 följande:Har ni några mysiga smeknamn på bebisen? Vi har inget alls denna gången, de andra två kom namnen nästan direkt. Gnutten och babelfisken. Jag sydde gosenallar som såg ut som dem men nu har vi inte nått kul alls på gång :) -
Nä, det tror jag inte för efter det har vi pratat om vad bebisen ska heta "på riktigt" och nu går hon och säger att om det blir en flicka så ska hon heta Agnes och om det blir en pojke ska han heta Elof.Cornellia skrev 2011-04-06 19:25:12 följande:Hoppas bara att hon inte blir besviken när hon upptäcker att ni inte kommer döpa barnet till det. -
Kan tillägga att de båda är släktnamn. När vi lade fram namnet Elof för mina föräldrar sa min mamma "ÅH, är det arbetsnamnet?" Haha! Nej, det är det riktiga namnet vi funderat på. Hon dröjde med svaret ett tag och sa. "Vad.......fräckt!"
Haha, tror nog inte hon gillade det. Men det skiter vi i.
-
Hej!
Kl 8 imorse var vi på UL och allt såg väldigt bra ut. Bebisen började med att vinka, väldigt lägligt! Sen rörde den sig hit och dit en massa så barnmorskan hade lite problem med att få bra bilder för att kunna ta måtten. Efter förra ultraljudet (i vecka 12) blev jag flyttad från 5/9 till 30/8. Nu blev jag flyttad till 3/9, så alltså kan jag vara med i den här tråden nu utan dispens!
Dessutom har vi BF på dotterns treårsdag!
Ja ja.....
Här är en halvkass bild som jag tog på foto med mobilkameran.

-
Hej,
Är det någon mer som har moderkakan i framvägg? Jag vet att det inte går att påverka vart den placerar sig, men jag känner mig lite snuvad. Vid denna perioden förra gången kände jag bebisen varje dag. Nu är jag glad och jag känner en gång i veckan.
Hoppas det ändrar sig längre fram så man känner rörelserna tydligare och framför allt oftare.
Annars börjar jag får rejält ont i fogarna. Igår fick jag ett ryck och städade hela huset och hade öm rygg efter det. Ta det lugnt? Vad är det?
Jag kommer jobba till mitten av juli, sen har jag semester/FL. Gött! Förra gången hade jag tre veckors semester och gick sen tillbaka och jobbade två veckor innan jag gick på FL. Denna gången ska jag vara ledig ända fram till förlossningen! Skönt! -
Jag har också moderkakan i framvägg och är glad om jag känner rörelser/sparkar nån gång i veckan. Det är riktigt trist! Det äs ju så mysigt att känna bebisen. Jag hoppas att moderkakan kanske kommer flytta på sig, om det nu är möjligt......Lindatmw skrev 2011-04-16 17:42:42 följande:Kom på att jag måste fråga, är det någon här inne som har moderkakan fram?
Jag har det nu och skillnaden nu från de andra två graviditeterna är att jag ännu inte känner några sparkar eller egentligen något alls i magen.. än -
Hej i tråden!
Är helt övertygad om att det är en tjej därinne, så i lördags köpte jag en jättesöt liten dress på KappAhl.
Annars har jag väldigt ont av foglossning nu. Det går bra om jag rör mig i långsamt tempo, desto ondare om jag ska skynda mig. Dessutom gör det ont då jag suttit still en längre stund och reser på mig. Dessbättre gör det inte ont att träna så imorse körde jag 45 minuter Indoor Walking innan jobbet. (Gäller att röra på sig för på jobbet blir det inte mycket av då jag har ett stillasittande kontorsjobb) -
Idag är jag på krigsstigen!!!! Vi har ett gäng medelålders tanter här på jobbet som tycker det är fritt fram att kommentera och prata om min graviditet hur som helst.
-"Hur mycket har du gått upp?"
-"Min dotter gick inte upp så mycket på magen utan mest över rumpan, precis som du". (Roligt att få nåt sånt i ansiktet när man redan innan man blev gravid har lite taskig självkänsla när det gäller vikten...)
Så, nu har jag gnällt färdigt! Kan i alla fall glädjas åt att jag känner buffar och sparkar dagligen, är på 21+5 idag. (Trodde det skulle dröja desto längre eftersom jag har moderkakan i framvägg) -
Vi hade en Passat när dottern var nyfödd och är en av de bästa bilarna vi haft, den bästa är vår nuvarande en Audi A4.She is Me skrev 2011-05-02 13:00:18 följande:vet att vi pratade om bilar för ett tag sen här i tråden, vi har köpt ny bil nu, och det blev faktiskt en passat. Trodde inte vi skulle få in alla stolar i den, men se det gick visst. Kommer ha ett babyskydd, en framåtvänd och en bakåtvänd. Längtar så till i morgon, då vi ska hämta bilen.
Dock blir vi tvungna att göra oss av med den då maken ska få tjänstebil så vi funderar på att köpa en andrabil, någon som har tips på en rymlig andrabil? -
Där ser man!She is Me skrev 2011-05-02 13:18:46 följande:Passaten har ju samma platta som A6 an och samma motor som A4 an
vi hoppas det blir bra iaf....
Vilken prisklass, och särskilda tankar på vad som ska rymmas i bilen
Vi vill kunna ha plats med en barnstol, ett babyskydd och barnvagn i bagaget. Nåt runt 50 000.