• October

Förvaring för uppbyggda lego "världar" t ex polisstation?

Sonen har hur mycket lego som helst, älskar det och leker jättemycket med det. Han fick polisstationen i julklapp och även den stora riddarborgen. MEN hur förvarar man det uppbyggt så att det lätt går att leka med och utan att det går sönder. Funderar på en bokhylla men då kommer man ju inte åt baksidan. Hur gör ni, tips och bilder om ni har.  

• Svar på tråden Förvaring för uppbyggda lego "världar" t ex polisstation?
  • Cia o krabaten

Kusinerna har hyllor i lagom lekhöjd. Där är det plats nog att vrida på borgen tex, men ofta tar de ju ner allt på golvet också.

• October

Tänkte först en billy-bokhylla men de är ju inte så djupa. Funderar då på nån bricka kanske så det inte går av när man lyfter ner det. Han är 5 år och har lite svårt att lyfta i grejerna utan att de faller i sär.  Skulle gärna vilja ha det så det tar minimalt med plats.

• M C

Det finns inga kartonger då? Du kanska kan ha borgen/stationen i locket och sätta över själva lådan? Då kan man stapla!

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • SilverEmma

Lite överkurs kanske men otroligt smidigt.

Såg en artikel i en tidning för ett bra tag sedan om hur de löst liknande problem. De hade fixat en stor träplatta, lika stor som köksbordet, som de borrat hål i och liksom bundit upp i taket på något sätt så att man kunde vinscha ner plattan med alla pysslegrejer på och sen upp igen när man var klar!

Funderar faktiskt på något sånt när ungarna blir äldre!

• Fenomen a

skaffa ett vanligt litet bord ex LACK från ikea och ställ det på det eller vi har barnens lilla bord (vanligt litet m två stolar) och ställer pippihus och likn på då blir det bra lekhöjd och nåbart

• Tezz i

Eller limma ihop delarna så att man inte kan ta loss dem...

• leo grodan

En träplatta med hjul på och så in under säng, skivbord eller liknande...

• Joual

Jag har själv tänkt köpa ett gammalt akvarium på Blocket och använda till legovärldar. Det behöver ju inte vara tätt när man ska förvara Lego i det :) 

• Tezz i
    Joual skrev 2010-12-26 19:59:13 följande:
    Jag har själv tänkt köpa ett gammalt akvarium på Blocket och använda till legovärldar. Det behöver ju inte vara tätt när man ska förvara Lego i det :) 
    Fast hur ska man då kunna leka med det?
  • Joual
    Tezz i skrev 2010-12-26 20:02:18 följande:
    Fast hur ska man då kunna leka med det?
    Det har jag inte tänkt att man ska göra. När legoscenariot är uppbyggt så ser jag det som en utställning. När man blir less kan man riva det och bygga nåt annat. 
Svar på tråden Förvaring för uppbyggda lego "världar" t ex polisstation?