• Lill Malle

Hjälp med rosenrot..:/

hej alla ruvare!
    jag och min fästman försöker bli gravida..jag har börjat äta rosenrot,men har hört att man ej ska äta dom när man har ägglossning lr vad de nu var...jag har oregelbunden mens och känner ej när jag har ägglossning :/ när ska jag ta dom tro? ska jag ändå äta dom? typ ta dom i en vecka sen upphöra en vecka och sen ta dom igen..? vet ej hur jag ska göra :/är ju så rädd att något ska hända..vet att man inte ska äta dom när man e gravid,men nu då?
    kan någon hjälpa en förvirrad kvinna?
    tack på förhand!

kram {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Hjälp med rosenrot..:/
  • MrsB

Jag åt rosenrot de dagar jag blödde sen ingeting mer..

Åt också varje dag 2 månader innan jag började BARA äta då jag blödde får att få regelbunden mens m.m....

ALL LYCKA TILL ER

• JAG är BÄST

Du kan lungt äta dom varje dag tills du får ett + på stickan.
    Det är ingen fara att äta dom kontinueligt,,dock bör du sluta då du får ett plus.
    1-st tabletter per dag,,man börjar alltid att köra en period tex 1-2mån med bara 1st tablett får man ingen ÄL så kör man efter det med 2st tabletter.

• JAG är BÄST
    JAG är BÄST skrev 2010-12-26 21:25:24 följande:
    Du kan lungt äta dom varje dag tills du får ett + på stickan.
    Det är ingen fara att äta dom kontinueligt,,dock bör du sluta då du får ett plus.
    1-st tabletter per dag,,man börjar alltid att köra en period tex 1-2mån med bara 1st tablett får man ingen ÄL så kör man efter det med 2st tabletter.
    Glömde skriva.

Du kan även sluta då dut fått utslag på äl-stickan,,bara för att spara tabletter. Rosenrot är inte billigt. Efter att du fått ett utslag på äl-stickan så behöver du ju inte äta mer fram till det att du får din mens.
    När mensen är slut kan du börja om igen,,,,å så håller du på.
  • Zinfandel

Vill inte vara trådens mesta neggo men nu blir jag det ändå ;) vill bara säga att jag fick enorma sömnproblem av rosenrot, kan vara bra att veta....

• JAG är BÄST
    Zinfandel skrev 2010-12-26 21:30:29 följande:
    Vill inte vara trådens mesta neggo men nu blir jag det ändå ;) vill bara säga att jag fick enorma sömnproblem av rosenrot, kan vara bra att veta....
    Beror ju på vilken tid på dygnet du tar dom eller hur?

Tar du en direkt på morron & en typ vid  14-15-tiden på dan så är det inga problem.
  • Lill Malle

va ni är underbara tjejer! :) tack snälla för era svar!!
    någon som fått ett + med hjälp av rosenrot?
    hade tänk köpa apiforce tror jag,har hört att de ska va bra de med :P
    haha jag bara tänker på en massa piller,men vad ska man göra,vill man bli gravid så vill man :P hehe...

• MrsB
    Lill Malle skrev 2010-12-26 23:59:04 följande:
    va ni är underbara tjejer! :) tack snälla för era svar!!
    någon som fått ett + med hjälp av rosenrot?
    hade tänk köpa apiforce tror jag,har hört att de ska va bra de med :P
    haha jag bara tänker på en massa piller,men vad ska man göra,vill man bli gravid så vill man :P hehe...
    Våran första son kom med hjälp av rosenrot..(vi hade kört utan skydd i typ 4-5 år och ingenting hände)
    Åt det pga att jag ville ha regelbunda menscykel...och den fixade ordning lusten och hormonerna lite...
    Åt det 2-3 månader innan jag fick en plus..hade ej ÄL stickor eller så för jag kände av mina ÄL...

Här har du lite mer INFO om ROSENROT
  • Lill Malle

gud va kul o höra MrsB ! :D
    då ska jag ta dom varje dag hehe Tungan ute
    har du Pco eller nåt sånt? eller hade du bara oregelbunden mens ?
    tack för ditt svar!

• MrsB
    Lill Malle skrev 2010-12-27 23:00:31 följande:
    gud va kul o höra MrsB ! :D
    då ska jag ta dom varje dag hehe Tungan ute
    har du Pco eller nåt sånt? eller hade du bara oregelbunden mens ?
    tack för ditt svar!
    Nope inga blockeringar eller pco...

Men har haft jätteoregelbundet mens..innan rosenrot...

kunde t.o.m blöda upp till 40 dagar liksom..sen borta...så jag är jätteglad att rosenroten hjälpte MIG med att få regelbunden mens max 5 dagars blödning...

Alltid värt o testa funkar för vissa funkar inte på andra det är ju så idividuellt allting...
Svar på tråden Hjälp med rosenrot..:/