Inlägg från: Qwaser |Visa alla inlägg
  • Qwaser

Kaffemaskin med kapslar - tips mottages

Hej!
    Jag är lite inne på att köpa mig en sån där kaffemaskin med kapslar. Är det någon som har en och kan dela med sig av sina erfarenheter. Vilken har du? Vilken är bäst? Kan tycka att det är ganska "dyrt" kaffe till dem, ca 3 kr/koppen.

• Svar på tråden Kaffemaskin med kapslar - tips mottages
  • Qwaser

Men du är nöjd trots de dyra dropparna? Jag hade oxå tänkt mig den som komplement till kaffebryggaren.verkar smidigt och enkelt att gör en kopp t ex efter jobbet. Ska jag brygga en kopp blir det alltid över i kannan som jag får kasta. Bryggaren brygger minst tre koppar.

• Qwaser

Jag har varit lite inne på en Tassimo. Det verkar vara hyfsat pris på den. Men vad skiljer de olika apparaterna? Får surfa runt och kolla. Vad avgjorde att du köpte just den du har?
    Det jag gillar med Tassimo är att man kan göra choklad i den ;)). Men det kanske man kan göra i alla och hur den smakar vet jag ju inte.

• Qwaser

Till vilka av alla apparater går det att köpa kapslarna i den vanliga mataffären? Det är ganska avgörande för min del. Såg igår på Willys kapslar för 49,50 kr till Tassimo, vilket jag tolkar som ganska billigt. Hur ser prisbilden ut för de andra apparaterna i inköp och dess kapslar?

• Qwaser

På Willys såg jag kapslar för 49,50, kaffekapslar. Tror att det var samma pris för chokladen.

Svar på tråden Kaffemaskin med kapslar - tips mottages