Inlägg från: bomullshuve |Visa alla inlägg
  • bomullshuve

Kaffemaskin med kapslar - tips mottages

Hannah74 skrev 2010-12-27 13:07:49 följande:
    Köpte en nepresso i julklapp. Men tycker även stora koppen är så liten? Och hur vet man vilken av smakerna som är vilken, av provsmakerna?
    Du kan ju själv programera hur stor du vill att koppen ska vara... Läs i beskrivningen så är det lätt ordnat.

Nu till TS. Jag köpte en Nespresso till min sambo i födelsedagspresent för två år sedan. Själv dricker jag inte kaffe, men alla säger att det kaffet är det bästa av den här typen av kaffe. Maskinen i sig är outstanding och vi älskar den. Enkelt att göra latte och alla möjliga sorter till gäster osv. Servicen via Nespresso club är också otroligt bra.

Vi köper oftast kaffet i butiken på Biblioteksgatan i Stockholm eftersom det är nära jobbet, men vi har beställt från nätet också. Smidigt tycker vi!

Lycka till med ditt val!
  • bomullshuve
    Hannah74 skrev 2010-12-27 20:45:55 följande:
    Bomullshuve. Tack för ditt svar. Vi provade det men tyckte kaffet blev blaskigt. Men kanske gjorde nåt fel ändå.
    Som sagt så dricker jag ju inte kaffe själv, men sambon är finsmakare när det gäller just kaffe... Vi har ökat på Lungokoppen lite och han fullkomligt älskar sitt kaffe... Kanske prova att göra om det, och använd bara kapslar som är gjorda för Lungokoppar...
    Hoppas det funkar i alla fall... vi står i begrepp att avkalka vår maskin för första gången nu snart. Ska hämta ut paketet med avkalkning imorgon...
Svar på tråden Kaffemaskin med kapslar - tips mottages