Inlägg från: Pernilla75 |Visa alla inlägg
  • Pernilla75

Kaffemaskin med kapslar - tips mottages

Hoppar in i tråden jag med då jag också är i valet och kvalet om vilken kaffemaskin jag ska köpa.

Hade bestämt mig för en Tassimo men fick idag reda på att dess latte är extremt söt vilket gör att den går bort. Då återstår frågan vilken annan kaffemaskin som jag ska satsa mina slantar på? Nespresso? Zinzino? Dolce Gusto? Valen är många...

Breast cancer is a bitch, but so am I. (Diagnosed 2004)
  • Pernilla75

Jag lutar mer och mer åt en Nespresso, frågan är bara om man ska ha Citiz eller Citiz & Milk? Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Tack på förhand!

• Pernilla75
    Mamma till V och E skrev 2010-12-29 11:35:07 följande:
    Vi köpte oss själva en Citiz and milk från Nespresso i julklapp.

Detta efter att ha kollat runt på alla de andra maskinerna och jämfört fördelar VS nackdelar. Har sedan tidigare en manuell expressobryggare, men använder den aldrig då jag inte lyckats få någon bra crema och smak på kaffet. Vanligt kaffe brygger vi aldrig till oss själva, utan tar då mycket hellre en DYR latte på stan då och då.

Att vi valde bort de andra kapselmaskinerna beror just på att vi båda gillar latte och vill ha riktig mjölk, inget pulver. Dessutom är kaffeurvalet väldigt litet på de andra maskinerna, jag vill kunna variera rostning och smak/intensitet. Koppstorleken är som sagt programerbar på Nespresson så den valmöjligheten är också toppen.

Vi valde en Citiz and milk och kan vittna om att den mjölskummaren är helt fenomenal. Jag älskar den!

Tycker inte kostnaden för kopparna är så stora, med tanke på att jag inte behöver kasta kaffe som blivit gammalt och tappat smak. Jag behöver heller inte söka mig till stadens kaffer utan kan avnjuta en kopp hemma. Måste minska på godisintaget och att mysa framför TV:n med en latte sätter för mig en helt annan guldkant på tillvaron.

Sorterar kapslarna i källsorteringen för metallförpackningar.

Kan tipsa om att söka på You tube på respektive maskin så kan man se filmer om hur man använder dem.
    Låter helt lysande! Tack så mycket!
Svar på tråden Kaffemaskin med kapslar - tips mottages