Ge barn magmedicin, omeprazol?
Jag har en fundering, min son som bor hos sin pappa just nu är 8år, sen liten har han varit känslig mot mjölk som jag. När han är hos mig så äter han bara laktosfritt, medans hos pappan bara mjölk utan laktos. Pappan vill fortfarande straffa mig för att jag flyttade, och säger att han har magkatarr pga seperationen och att han mår dåligt. Medan jag säger att han får katarrliknande symtom pga att han inte äter laktosfritt. Han har varit hos skolsköterskan/läkare på skolan och fått medicin mot magkatarr utskrivet. När jag hämtade över jul så sa han bara dom här ska han äta och gav mig ngt som heter Omeprazol. När jag läser biverkningarna så står det att man inte ska ge till barn under 18år sen är det massor med biverkningar. när han varit hos mig ca tre dgr så har han inte ont i magen längre. Jag pratade med sonen som säger att han inte har ont i magen hos mig. Förra gången dom var hos mig länge skulle han med äta några tabletter dom gav jag. Men nu vill jag inte ge han dessa för att jag anser att inte har magkatarr och tror att han kan få magproblem om han äter dessa. Men vad ska jag göra? går inte att få tag i sköterskan nu.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-28 19:16
ja nu har jag skickat iväg barnen med pappan. Jag sa till han när barnen satt sig i bilen att - Jo, du sonen har inte fått några tabletter för han har inte haft ont i magen hos mig. Han blev arg och idiotförklarade mig typ. Men han ska ju äta dom, har du pratat med läkaren? jo sa jag jag har pratat med en läkare (sjukvårdrådg.) Där sa dom att har han inte ont ska han inte äta. Som att äta alvedon utan att ha ont i huvudet. Sonen frågade, mamma, men om pappa tvingar mig att äta tabletterna då? jag vill ju inte lägga det på pojken att gå emot sin pappa.Jobbigt läge