Inlägg från: HelenFr |Visa alla inlägg
  • HelenFr

Slutade amma tidigt!

Jag känner absolut ingen skuld över att jag slutade amma efter två veckor... Vi hade också bara problem med amningen och min man fick en förlossningsdepression (japp män kan få det också), så jag var helt  utsliten och dottern mådde inget vidare... Jag hade stöd från min mammagrupp, vilket var jätteskönt, för vår BVC-tant var helt värdelös och jag vågade inte berätta för henne att jag slutat amma så vi bytte till en annan, och de bara noterade i papperna att jag slutat amma...
    Men vilken tur det var att vi började ge ersättning, för vilken skillnad det var... Min dotter blev mätt, och sov ordentligt, vilket gjorde henne till en MYCKET gladare bebis, vilket i sin tur gav mig en chans att vila emellan och kunna ta hand om både man och barn... Hade nog kollapsat fullständigt om jag inte slutat...
    Tycker det är skönt att se fler som kan stå för att de inte ammar, men varnar dig för fl:s moraltanter som kommer att trakassera dig, för enligt många är amning det enda rätta och man ska gå över lik för att få det att fungera... Fick väldigt många påhopp när jag slutade amma och skrev om råd här så ta inte åt dig av sånt och försök sålla bort dem i huvudet.... Lycka till med din guldklimp

Svar på tråden Slutade amma tidigt!