Köpstopp hela 2011
Hej,
Försökte mig på ett "konsumtionsfritt 2010" och det gick väl sådär, inte alls... Jag är också en slösa som gärna unnar mig både det ena och andra. Tycker att det är en vettig tanke att tänka efter innan man köper något av många anledningar; ekonomin, behov, miljön mm. Mycket går att köpa begagnat/second hand (Blocket, Tradera mm). Tror att vi har mycket att lära och delge varandra!
Tänkte så här inför 2011:
Inventera vad som finns här hemma (vind, förråd, garderober) och sälja/slänga det som inte behövs.
ENDAST komplettera med sådant som verkligen behövs.
(Vi bor i ett hus som håller på att renoveras så en del prylar behövs lite då och då...)
Men absolut tänka efter FÖRE köp! Har köpt så mycket skit genom åren i form av onödiga/fel prylar och kläder så jag orkar inte ens tänka på det...
Tänka kvalitét före kvantitet. Hellre färre antal nya plagg i garderoben än 10 sämre.
Begränsa utemat/färdig mat/fika etc till enstaka tillfällen, ha med sig en macka i väskan osv...
Jag är 32 år, är gift, bor i hus på landet utanför Gbg, läser till mentalskötare och jobbar en del extra inom vården under min studietid.
Hej så länge.