Inlägg från: Fins Mamma |Visa alla inlägg
  • Fins Mamma

Köpstopp hela 2011

inte direkt köpstopp, men ska försöka spara 1500 per månad nästa år, behöver inför sommarn 2012 då jag ej vet om jag får jobba något på mitt vik, börjar plugga och vikarierar inte något under tiden, men hoppas bli prioriterad ändå när den tiden kommer... men man vet aldrig

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

sitter och kollar på lyxfällan, blir otroligt inspirerad. ska ta en pluggpaus på en liten stund och fixa ihop lite annonser till tradera..  hoppas verkligen jag får något för dessa grejor nu också... 

har ni något mål?

jag behöver som sagt spara om jag inte får något sommarjobb 2012...  vad ahr ni för mål?

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

26 når, ensamstående med dotter på¨snart 6 år,
    vikarierar inom barnomsorgen och pluggar halvtid,
    har varit rätt dum i mina ungdomsår och ahr därför en hel del skulder, dock kan jag ej betala av dessa just nu utan ska plugga klart och sedan ta tag i dessa ordentligt.
     inkomst ca 5500 i lön, 4000 i csn, underhåll+barnbidrag 2350 och bostadsbidrag vet jag ej...

är det någon som har koll på vart på konsumentverkets hemsida man hittar månadskostnaden för månad? alltså om man tittar på tex lyxfällan så säger de alltid en massa vad som är normalt osv...

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

förresten tycker jag att jag är duktig! har köpt dotterns födelsedagspresenter på mellandagsrean. kanske blir en bok eller två på bokrean också.

vid bokrean kommer jag nog få en del extrapengar som jag tänkte spendera på böcker att lägga i presentgömmorna. det är dotterns alla kalas hon ska gå på, det är mor, bror+fru morbror moster kusin odyl som fyller år. en bok då för ca 50 kr känns som en bra deal? right??

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Fins Mamma skrev 2010-12-28 18:38:34 följande:
    förresten tycker jag att jag är duktig! har köpt dotterns födelsedagspresenter på mellandagsrean. kanske blir en bok eller två på bokrean också.

vid bokrean kommer jag nog få en del extrapengar som jag tänkte spendera på böcker att lägga i presentgömmorna. det är dotterns alla kalas hon ska gå på, det är mor, bror+fru morbror moster kusin odyl som fyller år. en bok då för ca 50 kr känns som en bra deal? right??
    och ja. jag vet vilka böcker som ska köpas, alltså till vilka, dottern har tre kompsiar hon brukar gå på kalas hos...  och så hennes kusin så 4 st extra barnböcker och 4 extra vuxenböcker. klart så ;)
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Anonym (spargris) skrev 2010-12-29 06:37:25 följande:
    Jag shoppade inget förutom de 13 kr på tradera. Maken köpte lite mat på hemvägen, mest till nyårsafton men även 3 små drickyoghurtar i nån fånig förpackning som kostade 5,50 st och innehöll max 1 dl. Det blev 16 kr till ingenting! Såå onödigt, de pengarna hade räckt till 1 liter yoghurt.
    jag "shoppade" mat för 101 kr, eller, ja egentligen var det typ inte mat, men två liter youghurt och en lyxglass (24 kr  för en liter ;) ) läsk och snabbkaffe(bryggkaffe blir gammalt här hemma då jag är ensam och man inte kan brygga mindre än 6 koppar i min perkulator...)
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Anonym (spargris) skrev 2010-12-29 07:10:40 följande:
    Hej! Har du en vattenkokare? Jag är den som dricker kaffe här och jag brygger en mugg. Tar en stor mugg och sätter melittahållaren med påse på den och i med 2 msk bryggkaffe och sen när vattnet kokat upp brygger jag som vanligt. I mitt tycke mycket godare än snabbkaffe!
    fast detta kaffe är supergott, nästan godare än vanligt kaffe, innehåller etiopiska sidamobönor, supergott! och billigt, och rättvisemärrkt....  kan bara bli braFlört
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Anonym (spargris) skrev 2010-12-29 07:49:38 följande:
    låter som något min man skulle kunna ha i sin butik, han har en liten kaffemaskin som matas med snabbkaffe och där kunderna kan köpa sig en kopp kaffe,
    `lidl säljer dessa... hur stora burkarna är kommer jag ej ihåg men 34 kr för en vecka här hemma tycker jag är skapligt...
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Fins Mamma skrev 2010-12-29 08:00:08 följande:
    `lidl säljer dessa... hur stora burkarna är kommer jag ej ihåg men 34 kr för en vecka här hemma tycker jag är skapligt...
    lidl.se/cps/rde/xchg/lidl_se/hs.xsl/4179_6338.htm

ser inte riktigt ut sådär nu men supergott och man behöver itne mycket, typ två små teskedar i en kopp...
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Anonym (Många bäckar...) skrev 2010-12-29 09:39:51 följande:
    Jättebra tips! Så ska jag också göra nu! Brukar ju finnas rätt mycket att välja på där, alltid finns det väl något som passar...
    ja brukar bli så mycket dyrare om man ska panikköpa något varje gång man ska iväg...  nu kommer man undan relativt billigt ju... förra året had ejag tänkt samma sak men då hade jag ej fått min lön i tid från ena stället så alla böcker var slut när jag skulle shoppa
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
Svar på tråden Köpstopp hela 2011