Anonym (Hanna) skrev 2011-02-18 21:43:04 följande:
Aaah vilken dyr månad!
Är så nära att ge upp hela tiden. Men vad hjälper det? Inte ett skit, ger jag upp så tar pengarna typ slut imorgon.
Håller hoppet uppe genom att tänka på att jag betalade av 6000 kr på mina krediter förra löningen.
Hade bara 20 kr på kontot idag, men hittade ett presentkort i bilen på Ica Maxi som jag helt glömt bort att jag hade
Så det blev lite mjölk och bröd (foglossningen vill inte baka med mig), och så har jag så jag kan komplettera med lite creme fraiche osv över helgen tills det är dags för pengar igen nästa vecka.
Nästa månad vet jag också kommer bli hemsk (värre än den här, så kan glömma att betala av mina krediter), men det är bara att köra på!
Om hinnsvepningen fungerar kommer det en bebis nästa vecka, och de första veckorna går inte så mycket pengar ändå. För jag vill bara vara hemma och gosa, som jag gjort med de andra
Blöjor osv laddade jag upp med när Willys hade erbjudande.
Kan ge mig tusan på att jag hade varit vrålpank och lånat ännu mer av mamma om jag inte hade den här tråden.
Riktigt kul att läsa hur det går för alla, kämpa vidare! Det här är förändringarnas år (för att klyscha till det lite).
Jobbigt, men fick du inte barnbidrag igår?
Hur mkt har ni att spendera allt som allt varje månad ungefär? Efter att räkningarna är betalda , alltså till mat, kläder, presenter etc? Och hur många är ni i familjen?