Inlägg från: KlasKristian |Visa alla inlägg
  • KlasKristian

ovanliga namn sökes!!!!

Flickmamma skrev 2010-12-27 19:28:39 följande:
    Min yngsta dotter heter Nadine (uttalas Nadinn) och hon är ganska ensam om det även om det egentligen inte är ett ovanligt namn.
    Nadine uttalas Nadiin. Nadinne uttalas Nadinn.
    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • KlasKristian
    Flickmamma skrev 2010-12-27 19:50:53 följande:
    Fast inte hos oss! Vi stavar det Nadine och uttalar det Nadinn. Med betoning på DINN då det har en religiös innebörd. DINN  finns också i namn såsom Khirdine och i Nourdine.
    Själv heter jag Ghedrik. Kan engelsmännen uttala GH som F (laugh) kan fan vi det också.
    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • KlasKristian
    KlasKristian skrev 2010-12-27 19:56:31 följande:
    Själv heter jag Ghedrik. Kan engelsmännen uttala GH som F (laugh) kan fan vi det också.
    Äh. Ghredrik ska det vara förstås. Typiskt mig att inte kunna stava mitt eget förnamn.
  • KlasKristian
    Flickmamma skrev 2010-12-27 19:57:48 följande:
    Häftig stavning! Fast jag trodde att du hette KlasKristian.
    Jag har jättemånga namn.
  • KlasKristian
    aliettevonseehn skrev 2011-01-18 19:46:38 följande:
    Channa
    Delastacia
    Talulah
    Corrinda-Estelle
    Lima
    Heter mina ungar!!

Vega
    Havannah
    Novalia
    Thila
    Aliette
    Är deras mellannamn som kanske inte är fullt så ovanliga men ändå inte så att varenda unge heter det! Dock var Aliette och Vega ärftliga namn :) (Mellannamnen står i ordning)
    Channa heter Channa Vega Von Seehn tex.
    I call shenanigans.
Svar på tråden ovanliga namn sökes!!!!