• mmmiikaela

ovanliga namn sökes!!!!

Hjälp mig att komma på lite ovanliga/speciella namn, de jag kommit på hitils är:
    flicknamn
    tuva-li
    Tilia
    Leia
    nova-li
    novalie
    joline
    jolie
    Lorelai
    Juvelia
    Cherelle
    Celine

pojknamn
    Ilion
    Thilian
    Elian
    Kilian
    Milion
    Milo

son född 09, pyret i magen beräknad 30/6-11 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 19:25
    Kan tillägga att Min första son heter Miliam

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-28 07:29
    Jag frågar efter namn: INTE vad ni tycker om de namn jag skrivit, för de har iaf ingen betydelse vad ni tycker om dem :)
  • Svar på tråden ovanliga namn sökes!!!!
  • DenNamnbitne

Av flicknamnen tycker jag att Tilia är helt klart snyggast. Eller varför inte Ottilia/Otilia. De andra tyckte jag inte var så fina. Tuvali och Novali är visserligen lite söta men väldigt puttinuttiga och barnsliga (man är inte spädbarn hela livet). De andra var inte alls fina. Av pojknamnen tycker jag bäst om Ilion, Thilian, och Elian men egentligen tycker jag att de är lite för lika brorsans namn. Lycka tillTomte

• molly 81

Ett tag var vi inne på Tilma.

Fåtal flickor som heter det, men det låter inte alltför konstigt ändå!

• Flickmamma

Jag har i en annan namntråd för ett tag sedan nämnt ett syskonpar som jag känner. De heter Flinga och Fredman, rätt så annorlunda!

• Ekorrfamiljen

Ottilia och Tilia är ju inte riktigt samma namn tycker jag. Jag gillar Tilia väldigt mycket eftersom det är det latinska namnet på trädet lind. (Tilia cordata = skogslind.)

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • Liten men naggande
    crimson skrev 2010-12-27 20:01:37 följande:
    Mina tjejer heter Keyla och Rylie (käjla och rajli)
    Åh en av mina bästa kompisar har en son som heter Rylie! Fint namn! 
  • Ekorrfamiljen
    crimson skrev 2010-12-27 20:01:37 följande:
    Mina tjejer heter Keyla och Rylie (käjla och rajli)
    Jag känner en tjej som heter Caela, det uttalas också Käjla. Fint tycker jag.
    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • Liten men naggande

är det inte så att det nu är så "inne" med ovanliga namn att det är ju detta som kommer vara det vanliga. Folk kanske tycker t ex att namnet Johan i en klass sticker ut mer än Millomu ,may-ray, tam.tam, Tillre, Nuta-Li mmm som alla nu försöker döpa sina barn till.

Inget konstigt med det iofs men jag tror att vi kommer tycka att vi är lite söta när vi som föräldrar försöker välja unika namn som sen visar sig vara bland de vanligaste... 

Svar på tråden ovanliga namn sökes!!!!