För enkel huvudrätt vid nyår?
Vi ska ha knyt på nyår. 4 familjer med småbarn som träffas. Jag och sambon ska göra huvudrätten. Har nu tänkt göra en tacopaj. Känns det för lite fest eller vad tror ni?
Vi ska ha knyt på nyår. 4 familjer med småbarn som träffas. Jag och sambon ska göra huvudrätten. Har nu tänkt göra en tacopaj. Känns det för lite fest eller vad tror ni?
Kolla med de ni ska fira med delar man ut uppgifter får man ju gilla läget om någon kommer med något man själv inte gillar. Jag hade inte tyckt att tacopaj var roligt alls på nyår men så vill jag ju också vara involverad och vara med och bestämma maten.
Personligen tycker jag att tacopaj verkar lite underligt som huvudrätt, för mig är det mer buffemat. Och om det är en "finare" nyårsmiddag tycker jag nog det verkar ännu konstigare. Men det är jag, det viktiga är ju att ni och de andra familjerna gillar maten!
knytkalas vad kul.
vad tar dem andra med sig då? salladen kanske å snacksen,?
huvudrätt beror ju på vad dem tar med sig,
tycker en paj blir för lite ochså
Det fungerar väl utmärkt! Är ju barnfamiljer!
Spelar väl ingen roll!
För mig är det nog lite mer "fredagsmys" än festmåltid.
Men är det något som alla gillar och ni tycker känns festligt så kör på det
En familj fixar förrätt (de vet att huvudrätten är tacopaj) en familj fixar efterrätt och en familj fixar sallad, snacks och lite gottis till barnen. Och så vi då som gör huvudrätten.
Men om ansvaret är överlämnat på er så måste nu ju få göra vad ni vill. Jag hade gärna ätit tacopaj, men jag är inte så mycket för "traditionell" mat som typ kött, potatis och sås.
Vi har ett liknande upplägg med de vi ska träffa på nyår. Vi ska göra desserten, men jag vet att det fanns önskemål till de som skulle göra huvudrätten att det skulle vara "typ kött och potatisgratäng" (alltså inte så mycket att välja på ). Jag tycker att det är rätt tråkig mat, men många gillar ju det.
beror ju på vad ni brukar göra - skulle de som ansvarar för huvudrätt på vår nyårsfest ta med tacopaj skulle de andra tycka det var konstigt. Och antagligen bli lite småsura. Nä - alldeles för enkelt enligt min åsikt.
Alltså det här verkar vara lite beroende på hur man är uppväxt eller nåt jag vet inte.
Hamnade i en diskussion med mitt ex som jag var tillsammans med förra nyår. I hans familj skulle det vara så fint osv. För mig kvittar det, tycker det kan vara toppen med en korv med bröd om man har trevligt!
Och råkade säga kassler o potatisgratäng till honom. Och har väl aldrig blivit så hånfullt utskrattad nånsin.
Eller vad tror ni det beror på?
Men ts: jag tycker ju så klart att det duger finfint!
Om det passar dom andra så fine. Kanske inte den huvudrätten JAG skulle välja till nyår, men det är jag det .