Inlägg från: luckyme83 |Visa alla inlägg
  • luckyme83

Hur länge kan jag låta flaskan stå? (med vatten i)

jag hade använt samma flaska...

• luckyme83
    miljarden skrev 2010-12-28 21:06:10 följande:
    Hanna83, tack!
    Upp till tre timmar låter vi den också stå och det fortsätter vi med då.

får jag bara fråga om du själv skulle dricka ett glas mjölk t.ex som stått i rumstemperatur 2-3 timmar ?

jag skulle då inte göra det ....Kräks
  • luckyme83
    miljarden skrev 2010-12-29 21:28:37 följande:
    skulle du avstå på grund av bakterier eller för att det smakade illa? för vår son äter det gärna så smaken har han inte problem med.
    både och...
  • luckyme83
    miljarden skrev 2010-12-30 06:49:56 följande:
    bvc-sköterskan ovan i tråden tyckte ju dock att det var okej. Tror inte att det hinner bli någon bakteriehärd, och alternativet skulle vara att behöva tillreda att tiotal 15 ml-flaskor vilket skulle bli fruktansvärt meckigt med ett kinkigt litet barn.
    jag bryr mig inte om hur du gör, alla gör som de själva vill

jag undrade bara om du själv skulle vilja dricka mjölk som blivit uppvärmd och sedan stått i rumstemperatur i 2-3 timmar ? du svarade aldrig på det ?

jag skulle som jag skrev inte göra det.. och därför gör jag inte så med mina barn heller. helt enkelt..

om du skulle vilja göra på ett annat sätt så kan du ju skaka ihop kallt vatten med ersättningspulver  och förvara i kylen i en kanna. och sedan värma på den mängd du tror barnet kommer äta...vet att det kan stå i kylen upp till 6 timmar...
  • luckyme83
    miljarden skrev 2010-12-30 12:01:51 följande:
    Jag själv dricker inte ens mjölk.
    Det funkar att göra som vi gör. Tror kanske inte du har haft ett barn som snuttar som vår kille gör ibland? Det skulle bli alldeles för omständligt även att värma.

okej du dricker inte mjölk, men då kan jag säga att mjölken surnar efter så lång tid i rumstemperatur och ersättning innehåller mjölk..

om jag hade haft ett barn som ville snutta lite då och då så hade jag gjort som jag skrev förut...blandat ihop och haft kallt i kylen i en kanna och sedan värmt på lite i taget...

• luckyme83
    miljarden skrev 2011-01-03 13:54:35 följande:
    Det är inte därför han har problem med magen. Det vet jag bland annat för att jag talat med professionellt folk som sagt att det är okej att ge honom den extra tiden han behöver för att avsluta flaskan när han är på det humöret. 
    tidigare i den här tråden undrade du hur länge ersättning kan stå...
    miljarden skrev 2010-12-28 20:45:46 följande:
    förlåt om jag lånar tråden men hur länge kan man låta ersättning stå då?
  • luckyme83
    miljarden skrev 2011-01-03 14:15:32 följande:
    Ja, det stämmer. Det här kan låta sjukt, men jag vågar inte lita till hundra procent på all information som serveras på familjeliv utan konsulterar då och då andra källor.
    okej då undrar jag om du frågade någon professionell före eller efter du frågade på familjeliv...?
  • luckyme83
    miljarden skrev 2011-01-03 14:22:27 följande:
    Efter, så klart. Varför skulle jag fråga på familjeliv om jag redan hade pratat med bvc-folk?
    jag är bara lite nyfiken på vem som tycker det är ok att spara ersättning såpass länge som 2-3 timmar
    alltså vem du har frågat ?
  • luckyme83
    miljarden skrev 2010-12-30 15:33:26 följande:
    Det har framgått att det är din åsikt! BVC verkar dock inte tycka att det är något problem med att låta ersättningen stå i 2-3 timmar och det lär ju innebära att den inte hinner surna. 
    Hade du haft ett barn som mitt hade du också insett problemet med att göra ny ersttning hela tiden.
    fast så här skrev du tidigare i tråden och det var det jag reagerade på....

men vad bra att du ringde semper =)
Svar på tråden Hur länge kan jag låta flaskan stå? (med vatten i)