Anonym (Hej) skrev 2010-12-27 23:33:10 följande:
Jag skulle gärna donera i framtiden när jag fått alla barn jag vill ha osv, är en bara 22 år och väntar mitt första snart, så tiden finns. Så länge min partner går med på det iaf! Är både frisk och har bra gener som jag gärna skulle kunna tänka mig att dela med mig av!
Ser inte heller att det är något problem med att barnet är mitt "biologiska", eftersom jag inte burit på det. Känner inte att jag skulle bli mamma på något sätt åt barnet. Därimot skulle jag aldrig klara av att bära någon annas ägg åt någon, då det skulle bli alldeles för nära att burit barnet, även om det inte har mina gener. Men en applåd åt dom som klarar av det!
Surrogatmamma skulle jag aldrig fixa att bli dock, även om det inte var mina gener. Läste nån undersökning här på FL om att så många skulle vilja byta tillbaks barnet om de efter några år fick veta att det skett en förväxling på BB. Har aldrig förstått hur det genetiska kan vara så viktigt. Att man skulle vara beredd att ge upp barnet man älskat i flera månader eller till och med år, för att genuppsättningen visat sig tillhöra nån annan...huvva...