• artax

Varför inte donera lite ägg?!

Alltså om jag själv var i behov av någon annans ägg för att få barn hade jag INTE gjort det!
    Jag har en vän som skulle donera ägg hon hade massa sprutor och grejer som hon tog jag vet inte hur det funkar men hon berättade att hon skulle donera och visade lite papper hon fått och visade sprutor med några hormoner i antar jag..
    Nu då varför jag inte skulle ta emot ägg, min vän tog droger under tiden hon tog dessa sprutor för att donera ägg! jag är inte hemma på det planet heller men jag vet att hon gillade att ta extasy (hur man nu stavar det).. Jag var helt förskräkt och jag är värsta moraltanten när det kommer till sånt jag lovar!
    Jag sa till henne att du kan väl för f*n inte knarka samtidigt och hon ba "varför inte?" Om det är ett dåligt ägg så blir det ju ändå missfall...

Jag skulle alltså inte lita på vart dom fått tag i detta ägget jag skulle få, någon som är desperat efter pengar el som min vän som bara "ville hjälpa dom som inte kan" men inte är nog funtade att förstå att droger inte passar ihop med detta!

Till slut så blev det ingen donation iallafall för min vän blev inlaggd på psyk och dom tyckte inte att det var lämpligt och såg till att detta avbröts. Men hon vill göra det igen, nu har hon iofs inte knarkat på kanske 4år men jag tycker inte att man är lämplig om man ens gjort det en gång!

Nu fick jag sagt det. 

• artax
    Irma01 skrev 2010-12-28 11:16:48 följande:
    Du får ursäkta men jag har lite svårt att tro på din historia, då kontroller av donatorn är väldigt seriösa.

Men även om det nu är sant kan man inte döma bara av en erfarenhet.

Mvh,
    Ja äggen finns fr början men jag tror verkligen att droger kan vara ett problem och jag tycker inte attd en som sysslat med sånt öht ska få en chans! 
    Sen är det jäkligt konstigt att dom inte gjorde ett enkelt pissprov på henne för då hade dom ju upptäckt detta.

Sen dömmer inte jag allt med äggdonation jag säger bara att min enda erfarenhet av det är att min vän skulle donera och hon tog droger samtidigt som hon tog sprutor för äggen detta gör så att JAG inte skulle göra det andra får göra som dom vill det har jag inte sagt något om heller.

Du får tro vad du vill.. vet inte varför jag skulle hitta på detta för det är ingen rolig grej liksom, men alla får tro vad dom vill. 
  • artax
    Reglementet skrev 2010-12-28 11:32:40 följande:
    Man får ju inga pengar här i Sverige, var det i USA?
    Det var här i Sverige, jag ahr ingen aning om ifall man får pengar det tog jag för givet faktiskt.. :/
    Men som sagt min vän gjorde det för att hon ville "hjälpa andra" 
Svar på tråden Varför inte donera lite ägg?!