• Emmylou

Varför inte donera lite ägg?!

Anonym (mia) skrev 2010-12-28 16:52:25 följande:
    Alla de stackars barnen som sitter föräldralösa då? Är det ingen som bryr sig om dem? Adoptera istället för att mixtra ihop ett barn med andra människors ägg och sperma.
    Vissa har ingen känsla för andra människors öden, du är tydligen en av dom. Att adoptera ett barn är (oftast) en lång, mödosam process med utredningar och väntetider. En underbar process också för de flesta i slutänden. En del vill inte adoptera, vissa får inte, vissa hinner bli för gamla innan dom kommit fram i kön. Dom "stackars barnen" har det oftast bra innan de blir adopterade, det finns självklart undantag från den regeln. Men, att tycka att det är de barnlösa människornas ansvar att se till att föräldralösa barn ska få det bra är en märklig tanke. Hur som haver, det är lätt att kasta skit på andra under skydd av sin anonymitet på nätet, alldeles för lätt. Hoppas du inte drabbas av ofrivillig barnlöshet, det låter som du skulle kunna få det riktigt jobbigt då med dina fördomar och inställningar. Lite ödmjukhet inför livet är aldrig fel.

Lev väl/ stolt Mamma med hjälp av äggdonation.
  • Emmylou
    evaoregon skrev 2010-12-29 17:22:41 följande:
    Jag undrar lite nyfiket om äggdonatorn får veta hur många barn som fötts genom deras ägg.  I vissa fall blir det kanske inga barn alls av äggen och då borde det ju vara vettigt att äggdonatorn i alla fall får veta resulatet så att hon kan vara redo för om nåot barn ev kommer och knackar på när det fyllt 18 år. 
    Vad jag förstått så får donatorn veta om mottagande par blivit gravida, men inte mer sen. Jag har tagit emot donerade ägg, kanske en donator kan svara mer säkert.
Svar på tråden Varför inte donera lite ägg?!