Varför inte donera lite ägg?!
Jag skulle kunna tänka mig att donera ägg jag skulle även kunna tänka mig att vara surrugatmamma (Förutsatt att jag känner att min kropp skulle orka med en graviditet till) Tyvärr är det olagligt i Sverige att vara surrugatmamma
Orsaken till att jag skulle kunan tänka mig att göra detta är för att jag dels som ung trodde att jag hade svårt att blir gravid (visade sig att så inte var fallet). Och om jag kan hjälpa någon annan att uppleva det fantastiska med att få barn så vill jag i alla fall försöka. Dessutom har vi ofrivillig barnlöshet på båda sidorna av släkten. Min morbror kämpade i hur många år som helst och fick aldrig några barn. Min svärfar och hans nya fru kämpade också i hur många år som helst innan dom tillslut lyckades bli gravida och fick en dotter. Detta hade inte varit möjligt om en kvinna i Finland inte donerat ägg. Senare donerade dom i sin tur alla de ägg som de hade nerfrustna som var befrutade vidare till andra par när dom själva bestämt att de inte vill försöka få syskon.
Detta kanske anleningen till att jag skulle vilja hjälpa någon som inte kan få barn själva.