Irma01 skrev 2010-12-28 10:08:13 följande:
Ja, för Gud gör ett sånt himla bra jobb eller hur? Det finns inte alls barn som råkar för alla möjliga elände i världen, inget krig, allt är frid och fröjd...
Blir så trött på sådana kommentarer. Vadå en mening??? NEJ Lavish, det finns ingen mening med att jag fick cancer och blev steril. Absolut INGEN MENING överhuvudtaget!!! OTUR och SLUMPEN inget annat! (Och nej det bar inte ens något jag gjorde...)
Om ditt barn var döende men kunde rädda tack vare stamceller, skulle du då svara på samma sätt "Nej, det är lite att leka med Gud, låt honom dö i stället??????"""
Ursäkta men jag blir så upprörd över denna typ av argumentation....
Tack ändå för att du önskar oss som tror att vi leker gud lycka till.
Om inte Robert Edwards hade forskat och gjort de upptäckte han gjorde så skulle 4 miljoner människor inte finnas idag....
Jag ska korsdonera ägg för att hjälpa min syster. Jag har även donerat blod och är anmäld i donationsregistret. Jag måste verkligen säga att det är milsmid skillnad. ÄD funderade jag i över ett år på innan jag ställde upp, blod donerar jag utan en enda eftertanke.
Man kan inte ställa de kraven på folk eller säga att de är själviska bara för att de inte donerar ägg. Det är en så pass genetiskt nedärvd instinkt att själv sprida sina gener och uppfostra sin avkomma, man vill inte "dela med sig" av den (även om det är som du säger att man inte är biologisk mamma så har ägget hälften av ens genuppsättning får ens ögon etc etc) Valet är mycket mycket svårare och det är inte egoistiskt att välja att avstå. Donera stamceller är en helt anna sak, det är inte lika privata celler man delar med sig av eller vad man ska säga.